În Turcia, nu numai șoferii de camioane au probleme la obținerea vizei Schengen, ci şi oamenii de afaceri. Președintele Asociaţiei Internaţionale a Furnizorilor de Servicii de Transport şi Logistică (UTIKAD), Bilgehan Engin, a cerut să fie luate imediat măsurile necesare pentru a rezolva problemele din procesele de viză care afectează negativ comerțul exterior al Turciei.

În timp ce dificultățile întâmpinate de șoferii de camion în obținerea vizelor în transportul rutier internațional trag sectorul logistic în jos, oamenii de afaceri care solicită vize pentru întâlniri internaționale întâmpină și ei probleme în procesul de primire a vizelor, scrie Lojiport. „Problemele în obținerea vizelor se adaugă deficitului de șoferi – una dintre cele mai importante probleme din transportul rutier la scară globală – dăunând grav sectorului. Problemele întâmpinate în procesele de viză Schengen reduc competitivitatea companiilor turcești de transport pe arena internațională și cota lor de piață. Mai mult, această problemă nu este numai un obstacol pentru transportul Turciei către Europa, dar dăunează și comerțului cu zone geografice la care se poate ajunge rutier. Pașii care trebuie întreprinși pentru eliminarea problemei vizelor în transportul rutier, care este elementul de bază al comerțului de mărfuri și al sectorului logistic, sunt urgenţi. Cerem inițiative și studii pentru a rezolva imediat problema”, spune Bilgehan Engin.

Subliniind că problema vizelor nu se limitează la șoferii de camion în acest moment, el a adăugat: „Oamenii turci de afaceri sunt, de asemenea, afectați negativ de cererile de viză din țările din spațiul Schengen. Managerii şi partenerii companiilor, care doresc să participe la interviuri de angajare, târguri și congrese, nu pot face o programare. Problema vizelor îi împiedică pe antreprenorii care doresc să-și extindă relațiile de afaceri și piețele pe arena internațională, iar comerțul nostru exterior este direct afectat negativ.”

Problema vizelor continuă să fie un obstacol în calea fluxului rutier de mărfuri între UE și Turcia. „Aplicațiile pentru multe țări Schengen sunt închise și nu se oferă informații despre momentul deschiderii. Nu se poate prevedea când vor fi finalizate cererile de viză. Procesele de evaluare care durează până la o lună pun industria transportului rutier internațional într-o situație dificilă”, a spus membrul CA al UTIKAD și președintele Grupului de lucru pentru autostrăzi, Cumhur Erzurumluoğlu. „Problema cu care se confruntă șoferii, care sunt elementul esențial al transportului rutier, afectează în mod direct puterea competitivă a exportatorilor noștri. Uniunea vamală, care prevede libera circulație a mărfurilor, ar trebui să permită și libera circulație a șoferilor.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut