În cadrul reuniunii Consiliului de coordonare a strategiei de siguranță a traficului rutier 2021-2030 și a comitetului executiv și a grupurilor de specializare a siguranței traficului, ministrul turc de interne, Süleyman Soylu, a declarat că se lucrează la creșterea limitelor de viteză, începând cu noile autostrăzi. Acesta a declarat că, în ciuda creșterii populației, a numărului de șoferi și de vehicule în Turcia, numărul de accidente de circulație și a deceselor ulterioare a scăzut de la 7.530 în 2015, la 4.866 în 2020.

Afirmând că populația lumii a crescut cu 12% de când Adunarea Generală a ONU a stabilit obiectivul „reducerii cu 50% a pierderilor de vieți omenești în accidente de circulație între 2011 și 2020”, ministrul a spus că populația Turciei a crescut cu 11,9% (+ 5 milioane de oameni), fără să se includă străinii. În plus, numărul permiselor de conducere a crescut cu 36,4% și numărul de autovehicule cu 49,6%. Deci Turcia este una dintre țările care poate atinge ținta ONU.

Condusul de către șoferi la o anumită viteză medie prestabilită poate reduce ratele de deces, rănire și invaliditate, iar pe autostrăzile pe care este instalat sistemul de detectare a vitezei medii s-a realizat o scădere cu 25% a numărului total de accidente și o scădere cu 33% a accidentelor în 2020. Ca urmare, instalarea acestui sistem pe noi autostrăzi este în curs.

Ministrul turc e de părere că limitele de viteză pot fi extinse datorită creșterii calității rutiere și a vehiculelor. „Cea mai importantă cauză a accidentelor de circulație este viteza, nu vechea infrastructură. Ministerul Transporturilor și al Infrastructurii e foarte competent în ceea ce privește standardul și calitatea drumurilor. Managementul nostru este de 120 km/h, dar există o toleranță de 10% pentru aceasta, până la 132 km/h. Avem autoritatea de a o crește cu până la 20 de km/h pentru mașini, în funcție de drumuri și de standardele acestora. Însă creşterea va începe pe autostrăzile noi.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare