Ministrul turc al Transporturilor și Infrastructurii, Adil Karaismayloglu, a anunțat că țara sa va crește investițiile în transportul feroviar de marfă cu 60%. Planul Turciei urmărește nu doar adăugarea țării pe harta Noului Drum al Mătăsii, ci și atragerea de fluxuri majore de trafic din Rusia, potrivit Rail Freight.

În ultimii ani, Turcia a investit masiv în linia de cale ferată Baku-Tbilisi-Kars (BTK) pentru a crește traficul prin Noul Coridor de mijloc al Drumului Mătăsii. Construcția și operarea unui centru logistic în Kars a făcut parte din politica guvernului de a atrage mai mult trafic prin Turcia. Planurile dau roade până acum, dar Turcia vrea mai mult: încearcă să redirecționeze 30% din volumele care trec prin Rusia și Ruta de Nord către Coridorul de Mijloc, prin Turcia.

Linia de cale ferată BTK a atins o etapă importantă. Datele prezentate de ministru arată că până în prezent au fost transportate deja peste 1,4 milioane de tone de marfă în cele 1.200 de trenuri și 26.200 de containere. Deşi Coridorul de Mijloc nu trece doar prin Turcia, țara mediteraneană caută să-l monopolizeze atât prin trenuri de tranzit, cât și prin legături specializate între Turcia și China.

Componenta strategică a acestui plan este Centrul Logistic Kars, situat în inima liniei BTK. Această facilitate a fost construită cu fonduri guvernamentale pentru a facilita transportul eurasiatic. Suprafața sa este de 400.000 m2, iar capacitatea de 412.000 de tone. Cel mai important este că are 19 șine capabile să primească un număr mare de trenuri în fiecare zi. Până în prezent, centrul logistic a primit 349 de trenuri și a manipulat un total de 417.000 de tone de marfă, dovedind hotărârea Turciei de a deveni o parte mai importantă a Noului Drum al Mătăsii. „Odată cu deschiderea liniei Baku-Tbilisi-Kars, operațiunile feroviare au început din Orientul Îndepărtat până în Europa îndepărtată de-a lungul unui coridor comun continuu. De la Beijing la Londra, trenurile noastre au început să efectueze frecvent servicii comerciale și logistice. Scopul nostru este redirecționarea a 30% din capacitatea coridorului care trece prin Rusia, care este Coridorul de Nord, către Coridorul de Mijloc care trece prin țara noastră. În această direcție, munca și politica noastră continuă. Odată cu punerea în funcțiune a liniilor de tren de mare viteză, aflate în construcție, traficul de marfă va deveni posibil pe aceste linii”, a declarat Adil Karaismailoglu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din Turcia.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare