În contextul în care sectorul LTL este tot mai atrăgător, Uber Freight a decis că este timpul să se extindă în această direcţie. „LTL a devenit unul dintre cele mai solicitate servicii de la înființarea platformei”, a spus Uber Freight, citat de Loadstar.

În ultimele șase luni s-au înregistrat incursiuni majore ale transportatorilor cu camioane în LTL. În ianuarie, canadienii de la TFI International au cumpărat UPS Freight și, la mijlocul lui iunie, Knight-Swift, cel mai mare transportator din SUA, a achiziționat AAA Cooper Transportation pentru 1,35 miliarde de dolari.

Acestea au fost primele mișcări majore ale transportatorilor cu camioane în a cumpăra firme LTL din America de Nord. Satish Jindel, președintele SJ Consulting, care l-a consiliat pe Knight-Swift cu privire la achiziția AAA Cooper, a remarcat că sinergiile dintre camioane și LTL au existat dintotdeauna, dar „au înflorit cu adevărat în ultimele 16 luni”, ca urmare a creșterii comerțului electronic. Acest sector a fost cel mai mare motor al creșterii traficului LTL și a forțat operatorii să își reconsidere poziția.

Din punct de vedere istoric, o mare parte din traficul mediu ca distanţă, de la depozite la centre de distribuție, era înainte făcut de transportatorii cu camioane, dar acest lucru s-a mutat într-o măsură considerabilă la LTL, cu volume mai mici care merg la centre de distribuție sau magazine. Confruntați cu pierderea acestei afaceri, transportatorii au urmărit segmentul LTL pentru potențiale ținte de preluare, iar calea cea mai uşoară era prin achiziţia unui operator existent. Ca atare, analiştii se așteaptă la o luptă pentru achizițiile operatorilor LTL, mai ales că majoritatea firmelor din sector nu sunt de vânzare, deoarece sunt afaceri vechi de familie.

Uber nu a indicat nicio dorință de a prelua un operator, ceea ce ar merge contrar modelului său de operare. Scopul său este de a adăuga LTL la afacerea sa de brokeraj de marfă, „la fel cum a făcut cu piața completă de camioane”, potrivit Lior Ron, șeful Uber Freight. „Folosim tehnologia pieței și expertiza științei datelor pentru a aduce o transformare atât de necesară și noi oportunități sectorului LTL. Este un segment care nu numai că are o mare cerere, dar ne ajută în a sprijini expeditorii în logistica de la început până în last mile.“

Și expeditorii ar trebui să poată obține prețuri spot și să se bucure de o transparență mai bună, susține Uber. Aceștia ar trebui să poată obține cotații în funcție de detaliile articolului, locurile și datele de preluare și livrare, ar trebui să poată programa preluări și livrări, să gestioneze facturările și să urmărească transporturile de la un capăt la altul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut