Pe măsură ce valurile de căldură stabilesc noi recorduri în termometre la nivel global, industria înghețatei culege roadele. În 2020, vânzările de deserturi congelate au atins 62 de miliarde de dolari la nivel global. La pas cu tendința globală, Ucraina a exportat 6.750 de tone de înghețată în 2020, cu aproape 50% mai mult decât în 2016.

În primele patru luni din 2021, exportul de înghețată din Ucraina a crescut cu 20% și a ajuns la aproximativ 1.080 de tone, potrivit Serviciul de Stat pentru Siguranța Alimentelor. Iar aproape jumătate din înghețata produsă în Ucraina a ajuns în Uniunea Europeană. Potrivit Vladyslavei Magaletska, șeful Serviciului de Stat pentru Siguranța Alimentelor, această popularitate în creștere girează „calitatea înaltă a produselor ucrainene, respectate în afara țării”.

În general, Ucraina își exportă deserturile congelate în peste 50 de țări, dar mai ales în Moldova, China, Israel, Bulgaria, Lituania și Republica Cehă. Ucraina produce 150.000 de tone de înghețată pe an, oferind aproape 900 de arome diferite consumatorilor. Deşi producătorii din regiunile Jitomir, Harkov și Dnipropetrovsk au produs 61.600 de tone de înghețată în primele cinci luni ale anului, adică puțin mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, congelatoarele supermarketurilor ucrainene sunt pline cu mărci străine.

Țara importă până la 1.000 de tone pe an îngheţată din Franța, Italia, România, Polonia și Rusia, deşi știrile recente arată că unele produse din străinătate se pot dovedi periculoase.

Serviciul de Stat pentru Siguranța Alimentelor a găsit recent o substanță cancerigenă în unele înghețate fabricate în Franța, exportate din România.

Ucrainenii mănâncă circa 3 litri de înghețată pe persoană pe an, încă departe de țările de top care consumă înghețată. De exemplu, în Noua Zeelandă o persoană consumă 28,4 litri de înghețată anual, în SUA 20,8 litri/persoană, în Australia 18 litri/cap de locuitor și în Finlanda 14,2 litri/persoană. Un astfel de consum ar putea aduce peste 96 miliarde de dolari industriei înghețatei în următorii cinci ani, potrivit unor cercetări recente realizate de compania de cercetare a pieței EMR din SUA.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut