După cum analizează compania ucraineană Auto-Consulting, după colapsul uriaş pe piaţa de camioane din Ucraina din primele luni de război din 2022, anul trecut situaţia a început să se recupereze, întrucât blocarea porturilor, eliminarea temporară a taxelor vamale și încheierea unui acord de transport cu UE au alimentat puternic cererea de camioane noi din 2023.

Potrivit Auto-Consulting, în 2023, în Ucraina au fost înmatriculate 4.853 de camioane noi cu MTMA peste 3,5 tone, cu 56,5% mai mult decât în anul de criză 2022 și chiar cu 1% peste anul anterior războiului (2021). Mai mult, aceasta este cea mai bună cifră de vânzări de camioane înregistrată în Ucraina în ultimii zece ani.

După cum relatează 40ton.net, în statistici nu apar vehiculele MAZ din Belarus, care ani de zile au ocupat poziţia de lider pe piaţa ucraineană, deoarece importul acestui brand a fost oprit. Liderul din 2023 a fost Scania (710 vehicule), urmată de MAN (651 de unități).

Analiștii observă şi creșterea rapidă a vânzărilor de camioane din Asia: Dayun şi JAC din China, Isuzu (Japonia) sau Daewoo (Coreea). Se preconizează că aceste vehicule participă în special la licitațiile guvernamentale de stat sau locale, unde prețul cel mai mic este decisiv.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut