Ucraina intenționează să depună un proces împotriva UE din cauza Poloniei care nu crește numărul de autorizaţii pentru transportul de mărfuri în 2022. Această poziție a guvernului polonez contrazice Acordul de Liber Schimb și distruge comerțul nu numai al companiilor ucrainene, ci și europene, arată Ukrinform.
La conferința „5 ani de cooperare economică între UE și Ucraina în lumina acordului ALS (Zona de Comerț Liber)”, care a avut loc pe 10 decembrie, viceministrul Economiei şi reprezentantul pentru Comerț al Ucrainei, Taras Kachka, a declarat că principala problemă în dezvoltarea comerțului dintre Ucraina și UE este poziția Ministerului Infrastructurii din Polonia cu privire la autorizaţiile pentru Ucraina pentru transportul de mărfuri. „Întrucât această decizie contrazice acordul ALS, acesta va fi motivul procesului Ucrainei împotriva UE de zilele următoare”, a spus Taras Kachka.
Potrivit ministrului adjunct al infrastructurii din Polonia, Rafal Weber, transportatorii polonezi folosesc mult mai puține autorizaţii decât cei ucraineni. Anul trecut, de exemplu, au fost folosite doar 90.000 dintre ele.
„Partenerul ucrainean vrea 200.000 de permise și trebuie să găsim o cale de mijloc pentru a nu interfera cu oportunitățile comerciale și oportunitățile transportatorilor de marfă polonezi.”
Șeful Camerei de Comerț polono-ucrainene, ex-ministrul Economiei din Polonia, Jacek Piechota, a menționat că, din cauza situației actuale, transportatorii polonezi nu doresc să meargă în Ucraina, iar transportatorii ucraineni nu pot merge în Polonia din cauza restricțiilor impuse numărul de autorizaţii. Prin urmare, antreprenorii polonezi care au afaceri în Ucraina nu își pot exporta produsele în UE.
De reţinut că Polonia a fost de acord să ofere Ucrainei 160.000 de autorizaţii pentru transportul rutier de marfă în 2022. Ucraina cere majorarea acestei cote la 200.000, ca urmare a comerțului intens cu UE.