Deși anul trecut ministerul ucrainean de transporturi a cerut celui polonez un schimb de 200.000 de autorizații pentru anul acesta, polonezii au fost de acord doar cu o cotă de 160.000, spunând că și acest număr este mare de vreme ce transportatorii polonezi abia au folosit 90.000 în 2021. Pentru a încerca echilibrarea situației, autoritățile ucrainene au intensificat controalele privind folosirea autorizațiilor de transportatorii polonezi.

Iar plângerile nu au întârziat să apară. Așadar, Asociația Poloneză a Transportatorilor Rutieri (ZMPD) denunţă presiunea Ucrainei făcută asupra șoferilor polonezi, spunând că serviciile de control ucrainene opresc tot mai multe camioane poloneze pentru inspecție și impun amenzi severe, arată publicația poloneză Logistyka.

Asociația ZMPD primește săptămânal tot mai multe notificări şi cereri de intervenție din partea transportatorilor revoltați care au fost amendați în Ucraina. De regulă, la părăsirea Ucrainei, șoferii primesc amenzi în valoare de 34.000 de grivne (circa 1.200 de euro), în special pentru completarea incorectă a autorizațiilor.

Tadeusz Furmanek, membru al ZPMD, le recomandă șoferilor polonezi să documenteze fiecare verificare, fotografiind sau cerând confirmarea opririi pe o imprimare din tahograf. În caz contrar, șoferii și transportatorii nu se vor putea proteja de această practică, a spus Furmanek, citat de Logist Today.

În plus, Ministerul Infrastructurii din Polonia și PKP încearcă acum să rezolve şi problema blocadei ucrainene a transportului feroviar între China și Europa. Oficial, partea ucraineană se referă la „motive tehnice” și reparații la rețeaua feroviară pe partea ucraineană a frontierei. „Argumentele sunt neconvingătoare, atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al experienței. Lucrările de renovare nu sunt efectuate și nu încep iarna. În acest context, și ținând cont, de asemenea, de timpul semnificativ cu care sunt planificate de obicei lucrările de reconstrucție a infrastructurii feroviare, este neobișnuită blocarea întregului tranzit printr-o țară învecinată. Această acțiune dăunează nu numai Poloniei, ci și Ucrainei în contextul mărfurilor trimise pe calea ferată pe teritoriul său de către partenerii din Orientul Îndepărtat”, remarcă Shimon Huptys, purtător de cuvânt al Ministerului Infrastructurii din Polonia.

Logist Today reamintește că transportatorii polonezi au susținut anterior că Ucraina șantaja Polonia în privinţa contingentului de autorizaţii prin oprirea trenurilor din China.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut