De vineri, 12 martie, grupuri întregi de manifestanți ucraineni au organizat acţiuni în cele două puncte de trecere rutieră dintre Polonia și Belarus – Bobrowniki și Brest -, pentru a împiedica camioanele să ducă mărfuri în Belarus și Rusia. Această situație, care creează cozi de până la 30 km la trecerea frontierelor, a necesitat intervenția Poliției pentru a le permite vehiculelor să circule. 

În cozi aşteaptă şi camioanele companiei Riboni, care transportă medicamente în cele două țări în litigiu. „De la începutul războiului, cererea de produse farmaceutice din Belarus și Rusia a crescut, iar noi le putem transporta pentru că nu fac obiectul sancțiunilor”, explică Alberto Riboni, citat de Trasporto Europa.

La trei săptămâni de la declanșarea conflictului, apar consecințe în transportul rutier care nu privesc doar Ucraina, ci toată Europa de Est, până în Asia Centrală. „Deocamdată sunt puţine camioane din Europa de Vest care merg în Rusia, din cauza sancțiunilor, a timpilor mari de călătorie și din lipsa mărfurilor pentru retur.”

Riboni subliniază și problema șoferilor: „Ucrainenii și moldovenii nu vor să călătorească în Belarus și Rusia și de aceea trebuie să ne bazăm mai ales pe italieni, maghiari, polonezi și sârbi pentru aceste transporturi. Apoi, sancțiunile au lovit și carnetele TIR, așa că cei care transportă în acele țări nu le pot folosi.” Riboni transportă și în Asia Centrală, zonă străină de conflict, dar care suferă urmările războiului. „Tot traficul către și dinspre Rusia s-a deplasat spre sud, din Turcia spre Georgia sau Azerbaidjan. Însă e nevoie de câteva zile de așteptare atât pentru trecerea terestră la graniță, din cauza verificărilor și practicilor administrative, cât și pentru trecerea pe feribot, deoarece navele sunt inadecvate pentru numărul de vehicule de transportat. Deci războiul din Ucraina a destabilizat și coridoarele către Asia Centrală.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare