Pentru a armoniza anumite reglementări sociale în traficul rutier, Comisia Europeană a autorizat statele membre printr-o rezoluție din 12 noiembrie să permită excepții de la regulile aplicabile în traficul rutier. Mai exact, este vorba despre creșterea timpului maxim de condus zilnic admis de la 9 ore la 10 ore de maximum cinci ori pe săptămână și creșterea timpului maxim de conducere săptămânal permis până la 59 de ore.

În plus, șoferii care nu sunt implicați în transportul transfrontalier de mărfuri pot să ia două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, cu condiția ca șoferul să respecte cel puțin patru perioade de repaus săptămânal în patru săptămâni consecutive, dintre care cel puțin două sunt perioade obișnuite de odihnă săptămânală. Orice reducere a perioadei de repaus săptămânal trebuie compensată cu o perioadă de repaus echivalentă, care trebuie luată fără întrerupere înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni următoare săptămânii în cauză. În cazul în care două perioade reduse de repaus săptămânal sunt luate în două săptămâni consecutive, perioada ulterioară de repaus săptămânal trebuie să fie precedată de o perioadă de repaus care este luată pentru a compensa aceste două perioade reduse de repaus săptămânal.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut