Comisia UE nu își va prezenta propunerea pentru noi limite de dioxid de carbon pentru camioane pe 30 noiembrie, așa cum era planificat.

„Sperăm să replanificăm la începutul anului, cel târziu în ianuarie”, a declarat Daniel Mes, membru al cabinetului vicepreședintelui executiv al Comisiei UE, Frans Timmermans. „Având în vedere evenimentele din ultimele luni, este nevoie de puțin mai mult timp”, a explicat el la un eveniment de la Bruxelles care trata tema camioanelor ecologice.

Atât organizația europeană de mediu Transport & Environment (T&O), cât și asociația germană Agora Verkehrswende, au prezentat noi studii care arată avantajele camioanelor electrice alimentate cu baterii în drumul către transportul rutier neutru în CO2, notează Verkehrsrundschau.de.

Potrivit studiului Agora Verkehrswende, până în 2030, camioanele cu baterii ar fi în majoritatea cazurilor mai economice decât camioanele diesel cu aceleași performanțe. De asemenea, dintr-un studiu al institutului olandez de cercetare TNO, şi T&O concluzionează că până cel târziu în 2035, camioanele electrice alimentate cu baterii vor fi mai economice decât cele diesel convenționale.

Prin urmare, reprezentanții ambelor asociații au făcut lobby ca UE să propună limite ambițioase de CO2 pentru camioane. „Numai cu valori ambițioase se poate asigura că obiectivele UE de reducere a CO2 în transportul rutier pot fi atinse până în 2050. Asta ar stimula companiile să investească în camioane cu emisii zero. Însă acest lucru necesită și o gamă bună de infrastructură de încărcare.”

În studiile realizate de T&E și Agora Verkehrswende, hidrogenul, ca forță motrice a viitorului, are performanțe semnificativ mai slabe decât electricitatea stocată în baterii. „Camioanele cu hidrogen nu vor fi nici pe departe la fel de ieftine ca cele electrice sau diesel în viitorul apropiat”, a spus Iddo Riemersma, de la TNO.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare