Cele mai recente cifre cu privire la modurile de transport din UE, care datează din 2020, arată că Uniunea Europeană este complet dependentă de camioane. Astfel, 77,4% din transportul de mărfuri din UE urmează să fie efectuat de camioane, căile ferate reprezintă 16,8%, iar transportul pe apă acoperă restul de 5,8%.

De aproximativ un deceniu a crescut dominanța transportului rutier. În perioada 2012-2020, aceasta a crescut sistematic, trecând de la 73,5% la 77,4%, iar popularitatea căilor ferate a scăzut semnificativ. Dacă în 2012, reprezentau 19,1% din transport, astăzi au o cotă de 16,8%.

În cele mai mici țări ale comunității, precum Cipru și Malta, camioanele se ocupă de până la 100% din transporturi. Irlanda, Grecia și Spania au fost, de asemenea, foarte aproape de acest rezultat, cu peste 90% din transportul rutier, în vreme ce rezultate de peste 80% sunt în cinci țări, respectiv Danemarca, Italia, Franța, Portugalia și Luxemburg. Polonia se află între țările cu o pondere de 70%, împărțind acest nivel cu Belgia, Republica Cehă, Germania, Finlanda și media la nivelul UE.

În Lituania, până la 64,7% din transport se face cu trenuri, iar restul este reprezentat de camioane. Situația este foarte asemănătoare și în Letonia.

Ponderea transportului rutier în România și Bulgaria este, de asemenea, mică, adică în jur de 50%, deși barjele și navele se dovedesc a fi mai puternice decât căile ferate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare