Legislația europeană interzice șoferului unui vehicul industrial să-și petreacă pauza de 45 de ore în cabină. Pentru verificarea acestei încălcări, unele Autorități Comunitare de Supraveghere le cer șoferilor opriți pe drum – și deci nu în timpul perioadelor lor de odihnă – o chitanță de la un hotel sau de la o structură dedicată ospitalității, chiar dacă perioada de odihnă în cauză a avut loc într-un alt stat.

Verificarea șoferilor chiar și după încheierea perioadei de odihnă a acestora nu încalcă nicio procedură. Cel de-al treilea paragraf al articolului 34 din Regulamentul 165/2014 consideră legitimă verificarea odihnei efectuate în alte țări UE. Cu toate acestea, o notă publicată de Comisia Europeană amintește că șoferii nu sunt obligați să își certifice activitățile atunci când sunt departe de camion. Prin urmare, precizează nota, inspectorii nu le pot cere documente care să ateste că și-au petrecut odihna săptămânală în afara autovehiculului.

Pe de altă parte, declarația aceluiași șofer că și-a petrecut odihna săptămânală în cabină rămâne valabilă pentru penalizare, cu condiția ca acesta să intenționeze în mod evident să facă acest lucru.

Pentru a consolida acest control, Comisia Europeană recomandă asistența reciprocă între autoritățile diferitelor țări.

Vă reamintim că, în mai 2022, În Franța, a fost anulată o amendă pentru pauza de 45 h în cabină care viza un transportator român.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut