Comisia Europeană întârzie adoptarea noii legislații Euro7 privind emisiile poluante ale motoarelor termice pentru autovehicule.
Potrivit Politico, Bruxelles-ul scade nivelul de poluanți, în special emisiile de CO2 prin prisma consumului, aceasta fiind principala inovație a Euro 7 față de standardele anterioare, care priveau particulele în suspensie și oxizii de azot.
Deocamdată vorbim de mașini și vehicule comerciale, iar orientarea Comisiei Europene ar fi să aducă nivelurile de CO2 la motorină la valorile în vigoare în prezent, cu Euro 6, pentru vehiculele pe benzină. Revizuirea Euro 7 s-ar datora în principal situației economice și geopolitice actuale, dar evident contează și presiunea exercitată de industria auto.
Trebuie să avem în vedere că evoluția vehiculelor se îndreaptă spre alternative la motoarele termice, vorbim mai ales despre cele electrice. De altfel, Uniunea Europeană vrea să interzică vânzarea vehiculelor cu motoare cu ardere internă începând cu 2035. Industria auto declară că nu poate sprijini investiții mari în motoare noi Euro 7 cât încă le implementează pe cele pentru propulsie electrică.