Bruxelles intenționează să „extragă” titlul de lider mondial al bateriilor pentru vehicule electrice din Asia, supraîncărcând producția de baterii din Europa și impunând criterii verzi stricte care vor face din produsele europene standardul de facto global.
Noua legislație UE urmărește să facă bateriile europene cele mai ecologice din lume, stabilind limite de emisii de carbon la producție, obligând producătorii să utilizeze conținut reciclat și impunând controale pentru a preveni abuzurile de muncă în lanțul de aprovizionare cu baterii.
În mod colectiv, China, Japonia și Coreea de Sud sunt cei mai prolifici producători de baterii din lume, făcând din Asia puterea globală a bateriilor pentru vehicule electrice. America de Nord este al doilea mare producător, Europa cucerind bronzul.
Trecerea constantă la vehiculele electrice și dependența sporită de dispozitivele portabile din ultimii ani au dus la creșterea cererii de baterii în Europa. Conform estimărilor UE, cererea globală de baterii va crește de 14 ori până în 2030, UE urmând să reprezinte 17% din această cerere. Liderii UE cred că Europa își poate juca locul pe piața globală a bateriilor făcând produsele europene sinonime cu durabilitatea. „Bateriile introduse pe piața noastră, indiferent de originea lor, vor fi durabile”, a declarat vicepreședintele CE, Maroš Šefčovič, la scurt timp după ce executivul UE și-a dezvăluit propunerea de regulament UE privind bateriile în decembrie anul trecut.
De fapt, aderarea la criteriile de producție ecologică ale UE va fi probabil în curând o condiție prealabilă pentru a vinde o baterie în cadrul blocului.
Stefano Soro, oficial la direcția pieței interne a CE, a declarat că UE va stabili, în esență, standarde globale. El a numit UE „o piață inevitabilă pentru toți cei care doresc să facă afaceri”, ca referire la poziția blocului ca cea mai mare piață din lume.
Comisia Europeană dorește, de asemenea, să reducă dependența Europei de națiunile din afară privind materiile prime necesare fabricării bateriilor. În prezent, aproximativ 65% din cobalt este exploatat în Republica Democrată Congo, iar majoritatea minelor mondiale de litiu sunt situate în America de Sud.
Alianța europeană pentru materii prime, susținută de Comisie, lansată în 2020, își propune să consolideze accesul UE la metalele rare, în timp ce Alianța europeană pentru baterii, înființată în 2017, urmărește să consolideze capacitatea de producție a bateriilor europene. Aceste alianțe sunt o parte crucială a eforturilor Bruxelles-ului de a îndepărta continentul de bateriile fabricate din Asia în favoarea celulelor produse de casă, subliniază Euractiv. Într-adevăr, vicepreședintele Maroš Šefčovič și-a stabilit deja obiectivul de a satisface cererea internă de baterii exclusiv de la producătorii din UE până în 2025.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut