Uniunea Europeană dorește să reformeze normele privind închirierea vehiculelor comerciale, făcându-le omogene în toate statele membre. Un prim pas, deși nu este încă definitiv, a venit de la reuniunea Consiliului Transporturilor din 3 iunie 2021, care a aprobat principiile generale ale reformei. Primul punct stabilește că niciun stat nu va putea restricționa circulația pe teritoriul său a unui vehicul comercial angajat de o companie cu sediul într-un alt stat membru. Rămâne încă dreptul de a impune restricții (dar cu anumite limite) la utilizarea vehiculelor închiriate într-un alt stat de către companiile din statul care impune această regulă. Acest lucru se datorează faptului că taxarea în transportul rutier este foarte mare în UE.

Pentru a combate cabotajul ilegal, autoritățile unui stat vor trebui să înregistreze numerele de înmatriculare ale vehiculelor angajate într-un alt stat membru în registrele electronice naționale. În toate cazurile, documentele în format electronic trebuie recunoscute.

Statele membre UE vor trebui să pună în aplicare noile norme până la 22 august 2023. Următorul pas este să înceapă negocierile cu Parlamentul European pentru aprobarea noilor norme.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut