Comisia Europeană a ajuns la un acord cu Germania, iar Consiliul Uniunii Europene a aprobat: motoarele cu ardere internă vor putea rămâne în vânzare şi după 2035, dar vor folosi doar combustibili ecologici.

Regulamentul aprobat va permite păstrarea pe piaţă în continuare a vehiculelor echipate cu motoare cu ardere internă, cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici, precum HVO100 (HVO diesel – Hydrotreated Vegetable Oil) sau Bio-LNG, pentru cele pe gaz. În ambele cazuri, combustibilii sunt obținuți din deșeuri, uleiuri vegetale vechi sau chiar din excremente de animale, astfel că arderea lor aproape că nu generează gaze cu efect de seră.

În prezent, un motor diesel Euro 6 este capabil să funcționeze cu HVO100, fără a necesita modificări tehnice. În același mod, şi transportatorii cu vehicule pe gaz pot trece la bio-GNL. Ca urmare, se poate spune că și motoarele de astăzi pot rămâne la vânzare după 2035, cu menţiunea că CE a votat o garanție importantă: va exista un sistem care va imobiliza automat motorul în cazul realimentării cu combustibil fosil obișnuit.

În practică, regulamentul adoptat le va permite motoarelor cu ardere internă să supravieţuiască, transportatorii având posibilitatea ca în continuare să parcurgă distanţe de mii de kilometri cu o singură realimentare. Pe de altă parte, până în 2035, producția și vânzarea de combustibili sintetici vor trebui dezvoltate masiv.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut