Controalele post-Brexit asupra mărfurilor care traversează Marea Irlandei în Irlanda de Nord ar putea fi reduse la „câteva camioane pe zi”, potrivit șeful UE pentru Brexit, Maroš Šefčovič. Mișcarea este văzută ca o ramură de măslin oferită de UE pentru a aduce Regatul Unit înapoi la masa negocierilor şi a rezolva disputa în curs privind nivelul controalelor post-Brexit cu care se confruntă transportatorii în porturile din Irlanda de Nord.

Maroš Šefčovič a spus că vor fi făcute controale fizice doar atunci „când există o suspiciune rezonabilă de contrabandă, droguri, jucării periculoase sau alimente contaminate”.

Controalele la frontieră fac parte din protocolul Irlandei de Nord și au fost concepute pentru a evita o graniță terestră între Regatul Unit și UE, pe insula Irlanda. Cu toate acestea, nivelul controalelor și întârzierile aferente livrărilor au fost amplificate de opoziția guvernului Regatului Unit și a unioniștilor din Irlanda de Nord.

Vorbind pentru Financial Times, Maroš Šefčovič a spus că nu va exista aproape nicio diferență între cererea Regatului Unit – „fără controale” și oferta UE de „verificări minime, efectuate într-un mod invizibil”.

El a adăugat că granița dintre Marea Britanie și Irlanda de Nord ar fi făcută invizibilă dacă UE ar avea acces în timp real la datele despre mărfurile care intră în țară, pentru a permite oficialilor să oprească doar vehiculele suspecte.

Potrivit FT, surse din Marea Britanie se plâng că au construit un sistem care să ofere acces la astfel de date UE, dar Bruxelles încă nu le folosește. Ei au susținut, de asemenea, că o jumătate de duzină sau chiar mai mulți funcționari vamali operează în Belfast deşi au puține lucruri de făcut.

Comentariile lui Šefčovič, potrivit Motor Transport, sunt văzute ca o încercare de a liniști Marea Britanie, care a amenințat că va anula unilateral toate controalele ca o modalitate de a pune capăt disputei.

Regatul Unit se confruntă cu șapte acțiuni în justiție introduse de UE, după ce a abandonat unele dintre verificările mandatate în protocol. Regatul Unit trebuie să dea un răspuns oficial până joi, 15 septembrie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut