UE a lansat Codul Vamal Comunitar în 2016, dar acum, după numai cinci ani, se dovedește a fi neadecvat pentru evoluția transportului internațional de mărfuri, favorizat de creșterea e-commerce, de creșterea comerțului și de crizele geopolitice. De aceea, după cum a reieşt din cea de-a șasea ediție a Conferinței Vamale Fedespedi, care a avut loc la Milano, în 2023 ar trebui să înceapă procedura de reformare a Codului Vamal al UE.

Comisia Europeană a convocat deja o comisie ad-hoc, care a elaborat cele zece recomandări care vor sta la baza procesului de reformă, notează Trasporto Europa. Antonella Bianchi, director al Departamentului Vamal din Italia, a explicat că una dintre nevoile principale ar fi standardizarea aplicării normelor în statele membre ale Uniunii, deoarece astăzi există diferite metode de control, sancțiuni diferite și management diferit al „nerespectării vamale”. În plus, autoritățile vamale intervin din ce în ce mai mult în apărarea cetățenilor în ceea ce privește sănătatea, sustenabilitatea, siguranța și drepturile omului.

În cadrul conferinței s-a vorbit și despre Italia și, în special, despre procesul de digitalizare a vămilor. Cu o zi înainte de eveniment, Agenția Vamală a dispus trecerea la un nou sistem de import în cadrul reproiectării întregului sistem digital Aida. Procesul va continua în martie 2023 cu lansarea de noi sisteme pentru export și tranzit, iar apoi adaptarea la standardele de securitate ale UE, începând cu introducerea în 2023 a celei de-a doua etape a unui nou sistem de control al importurilor pentru sectorul aviației.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut