Valabilitatea actualului acord dintre UE și Ucraina, care elimină cerința de autorizare din transportul Ucraina-UE, expiră în luna iunie a acestui an, astfel că, în curând, vor începe negocierile pentru prelungirea acestuia cel mai probabil până la sfârșitul lui 2025. Cu această ocazie, Comisia Europeană dorește să introducă noi prevederi care să aducă protecție suplimentară companiilor comunitare.

Noul acord ar putea prevede posibilitatea suspendării contractului într-o „zonă geografică selectată”, dacă piața locală de transport se confruntă cu perturbări serioase. Astfel, de exemplu, România, ar putea restabili cerința de autorizare pentru companiile de transport din Ucraina dacă ar demonstra că afluxul de camioane ucrainene a avut un impact semnificativ asupra pieței de transport de aici.

Alte trei prevederi ar spori supravegherea UE asupra transportatorilor ucraineni. Aceștia ar trebui să solicite documente suplimentare care să confirme că sunt autorizați să efectueze un anumit transport. În plus, ar fi necesare noi documente pentru călătoriile fără marfă, care să confirme că acestea sunt direct legate de transportul către sau dinspre Ucraina. În plus, este posibil să se creeze un mecanism prin care licențele companiilor ucrainene să fie retrase în cazul unor încălcări flagrante ale reglementărilor (cum ar fi, de exemplu, utilizarea documentelor false pentru șoferi).

Propunerile de mai sus urmează să fie prezentate de Comisia Europeană la Consiliului Uniunii Europene, iar dacă acesta le aprobă, vor intra în negocieri cu Ucraina.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut