Asociația de transport intermodal rutier-feroviar UIRR nu este deloc mulțumită de felul în care decurg anumite negocieri privind transportul de marfă. Ea suspectează chiar Comisia Europeană de protecționism în favoarea transportului rutier.

Principala cauză a acestei stări de spirit este propunerea Comisiei de modificare a regulamentului actual privind greutățile și măsurile pentru vehiculele rutiere. UIRR este deranjată în special de liberalizarea eco-combi și de traficul transfrontalier al ansamblurilor de 44 de tone. „Acest lucru ar consolida poziția actuală a camioanelor în segmentul dominant al mărfurilor paletizate pe distanțe lungi și ar împiedica trecerea modală de la rutier la alte moduri de transport. Transportul combinat door-to-door este soluția eficientă, accesibilă și cu risc scăzut, pentru a atinge obiectivele UE. Pachetul pentru ecologizarea transportului de marfă ar trebui să reflecte acest lucru”, a avertizat președintele UIRR, Ralf-Charley Schultze.

Potrivit acestuia, dimensiunile crescute pentru camioanele cu emisii zero sunt inutile: „Sectorul intermodal are nevoie de stabilitate în greutate și dimensiuni pentru a crește încrederea investitorilor. În Statele Unite, legislația pentru greutăți și dimensiuni comparabile nu s-a schimbat din 1984.”

FOTO: UIRR / media-centre

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut