Asociația de transport intermodal rutier-feroviar UIRR nu este deloc mulțumită de felul în care decurg anumite negocieri privind transportul de marfă. Ea suspectează chiar Comisia Europeană de protecționism în favoarea transportului rutier.
Principala cauză a acestei stări de spirit este propunerea Comisiei de modificare a regulamentului actual privind greutățile și măsurile pentru vehiculele rutiere. UIRR este deranjată în special de liberalizarea eco-combi și de traficul transfrontalier al ansamblurilor de 44 de tone. „Acest lucru ar consolida poziția actuală a camioanelor în segmentul dominant al mărfurilor paletizate pe distanțe lungi și ar împiedica trecerea modală de la rutier la alte moduri de transport. Transportul combinat door-to-door este soluția eficientă, accesibilă și cu risc scăzut, pentru a atinge obiectivele UE. Pachetul pentru ecologizarea transportului de marfă ar trebui să reflecte acest lucru”, a avertizat președintele UIRR, Ralf-Charley Schultze.
Potrivit acestuia, dimensiunile crescute pentru camioanele cu emisii zero sunt inutile: „Sectorul intermodal are nevoie de stabilitate în greutate și dimensiuni pentru a crește încrederea investitorilor. În Statele Unite, legislația pentru greutăți și dimensiuni comparabile nu s-a schimbat din 1984.”
FOTO: UIRR / media-centre