Sectorul european de transport intermodal de marfă propune să simplifice definiția operațiunii de transport combinat în Directiva privind transportul combinat, păstrând în același timp logica de bază a avantajului său de cost extern în comparație cu alternativa unimodală rutieră. Soluția este de a transforma costurile externe într-o definiție bazată pe distanță ușor de înțeles, ușor de utilizat și ușor de modelat, anunţă Uniunea Internațională pentru Transport Combinat Rutier-Foviar (UIRR).

Operațiunea de transport combinat este o operațiune de transport intermodal în cazul în care modurile de transport non-rutier parcurg mai mult de 50% din distanța efectivă pe care este transportată unitatea de încărcare intermodală. Proporţia de 50% ar trebui să se schimbe la 60% în 2035, reflectând îmbunătățirile anticipate ale densității terminalelor și dezvoltării infrastructurii feroviare.

Comisia Europeană a propus să înlocuiască definiția actuală a operațiunii de transport combinat. A fost definit un calculator care desemnează acele operațiuni de transport intermodal de marfă drept transport combinat, care economisesc cel puțin 40% din costurile externe ale alternativei rutiere unimodale.

Sectorul solicită o definiție mai simplă. Având în vedere că atât capacitățile terminalelor de transbordare intermodale, cât și infrastructura feroviară europeană se află într-o dezvoltare majoră, în timp ce Directiva Greutăți și Dimensiuni ar permite circulația combinațiilor de vehicule alimentate de un

tractor propulsat cu combustie până în 2035, sectorul intermodal își propune să înceapă cu un regim de cel puțin 50% non-rutier, care s-ar converti la raportul de 60:40 în 2035.

Prin adoptarea formulei propuse, denumirea de transport combinat ar fi extinsă cu același raport la operațiuni suplimentare de transport intermodal de marfă, așa cum sunt identificate în Evaluarea impactului CE. În același timp, definiția ar fi mai ușor de înțeles, de utilizat în modelarea serviciilor, de certificat față de autorități și de verificat în timpul acțiunilor de executare.

În cazul în care platformele eFTI nu sunt disponibile în fiecare stat membru până la termenul prevăzut pentru implementare, Comisia propune o punere în aplicare amânată a noii definiții a „operațiunii de transport combinat” până când astfel de platforme vor fi accesibile pe scară largă pentru fiecare actor intermodal. Conceptul de punere în aplicare amânată ar trebui extins odată cu adoptarea actelor de punere în aplicare a directivei modificate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut