Lipsa de competențe în sectorul logistic depășește lipsa şoferilor de HGV, nevoia de angajaţi în depozite fiind pe „mod de criză” de doi ani, avertizează Asociația de depozitare din Marea Britanie (UKWA).
Datele publicate de Logistics UK au arătat că 96% dintre firmele de transport din Marea Britanie au raportat probleme de recrutare a șoferilor de camioane, dar că mai mult de 13% dintre companii au declarat că se confruntă cu probleme grave până la foarte severe la angajarea personalului din depozit.
Logistics UK menţionează că acest lucru este în contrast cu septembrie 2020, când niciunul dintre respondenții la sondajul de performanță nu a raportat că se confruntă cu astfel de dificultăți.
Studiul urmează plângerilor formulate de Asociația de depozitare din Marea Britanie (UKWA), potrivit căreia publicitatea în ceea ce privește lipsa șoferilor din Marea Britanie nu a reușit să reflecte deficiențele şi mai mari de forță de muncă din logistică.
Clare Bottle, directorul executiv al UKWA, a declarat: „Avem mai puțini lucrători decât aveam înainte și o parte din aceasta se datorează Brexit-ului. 15% dintre șoferii HGV erau cetățeni ai UE, dar proporția stivuitoriştilor este mai mult decât dublă, de 34%. Practic, depozitarea a fost mai afectată decât transportul de exodul forței noastre de muncă.”
Clare Bottle a adăugat pentru Motor Transport: „Oamenii din lanțul de aprovizionare lucrează în regim de criză de aproape doi ani, cu resurse insuficiente; sunt epuizați pur și simplu.”
Elizabeth de Jong, director de politici al Logistics UK, a declarat că întreruperea lanțului de aprovizionare va continua până când vor fi ocupate posturile cruciale din depozitare, precum și cele de mecanici, montatori și tehnicieni.