Una din cinci defecțiuni din Rețeaua Rutieră Strategică (SRN) din Marea Britanie este cauzată de defecțiunea anvelopelor, adică 50.000 de defecțiuni legate de anvelope în fiecare an. Dintre acestea, 30% implică vehicule comerciale.

National Highways a analizat defecțiunile anvelopelor din rețea și a constatat că o cauză majoră a defectării anvelopelor este subumflarea – o problemă care crește frecarea, creând temperaturi mai ridicate și provocând daune structurale, uzură prematură și un risc ridicat de separare a benzii de rulare. Cu anvelopele insuficient umflate, vehiculul circulă cu mai puțină precizie, are nevoie de distanțe de frânare mult mai mari și consumă mai mult combustibil.

National Highways a investit in Mobile Tire Safety Station pe care a împrumutat-o operatorilor de flote majore. Staţia poate fi instalată în orice punct al unui loc în care vehiculele traversează, cum ar fi intrările și ieșirile. Aceasta combină senzori cu tehnologia de viziune și algoritmi software sofisticați pentru a citi presiunea în anvelope, adâncimea benzii de rulare și greutatea pe osie pentru vehicule de până la 7,5 t. Orice citire nesigură este imediat semnalată managerului de transport pentru remediere. Stația poate inspecta până la 1.000 de vehicule pe zi, iar citirile durează mai puțin de 10 secunde. „Stația a testat peste 28.000 de vehicule și 112.000 de anvelope individuale. 12.000 dintre vehiculele inspectate au avut o problemă de umflare a anvelopelor, peste 4.000 fiind dezumflate grav. De asemenea, 23.000 de anvelope individuale au necesitat atenție, iar 7.500 au necesitat atenție urgentă. Toate vehiculele testate până acum aparțin operatorilor cu politici excelente de gestionare a anvelopelor. Dar este clar că vehiculele pot beneficia acum de oportunitatea de a fi verificate zi de zi, deoarece presiunea anvelopelor se poate modifica rapid, chiar și între inspecțiile frecvente”, a declarat asistent managerul de proiect la National Highways, Anthony Thorpe.

Pentru flote, potrivit Fleetpoint.org, umflarea corectă și gestionarea anvelopelor pot:

  • Reduce consumul de combustibil cu 5%
  • Prelungidurata de viață a anvelopei cu 25%
  • Reduce cu 75% nevoia de asistență rutieră de urgență
  • Reduce impactul asupra mediului
  • Reduce riscul de coliziune

Anthony Thorpe precizează : „Pentru depozite, o astfel de tehnologie nu este o investiție neglijabilă, dar este extrem de eficientă în identificarea problemelor de siguranță a anvelopelor. Încurajăm flotele majore să ia în considerare acest lucru. Avem un lung șir de operatori care au solicitat deja utilizarea stației mobile pentru anvelope.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut