Cele mai recente date ale Indicelui prețurilor de transport rutier TEG, din Marea Britanie, dezvăluie că atât prețul pe milă al vehiculelor de curierat, cât și al vehiculelor de transport, se afllă pe un trend descendent în ianuarie, după maximul istoric din decembrie. Indicele general a scăzut cu 9% în prima lună a anului, urmând tendința observată în fiecare ianuarie din ultimii patru ani.

Prețurile de transport au scăzut cu 9,5%, până la 110,4, o cifră care reprezintă o scădere de 6% de la an la an. Prețurile de curierat au scăzut cu 7,9% din decembrie până în ianuarie, dar rămân cu 9,6% mai mari decât în perioada similară a anului trecut – un semn al costurilor operaționale în creștere care au fost transferate clienților din curierat.

Costul benzinei scade acum la nivelul din ianuarie 2022, dar motorina nu pare să scadă în același ritm. În ianuarie 2021, motorina costa cu aproximativ 4p pe litru mai mult decât benzina. Acum, un litru de motorină costă cu 22p/l mai mult decât benzina, reprezentând un cost de afaceri imens, inevitabil pentru operatorii HCV și LCV.

Dacă înghețarea taxei la combustibil nu este reînnoită în martie, prețurile ar putea crește cu încă 23%. În același timp, China își redeschide economia către lume după blocarea Covid-19, care se prevede că va împinge mai sus cererea de combustibil și prețurile.

Sondajul anual al RHA privind mișcarea costurilor de transport a arătat că principalul vinovat din spatele creșterii globale a prețurilor este combustibilul (7,4%). Dacă astfel de creșteri de costuri nu se opresc, companiile de transport rutier vor fi obligate să le transfere clienților lor.

Lyall Cresswell, CEO al TEG, spune: „După ce am urmărit îndeaproape prețurile de transport și de curierat în ultimii patru ani, ne-am așteptat la tendința de scădere a prețurilor în ianuarie, ca urmare a cererii de vârf din perioada premergătoare Crăciunului. Totuși, un nou factor pentru tendințele prețurilor este prețul motorinei, care refuză cu încăpățânare să scadă. Pentru o industrie care rămâne dependentă de motorină, acesta este un cost semnificativ. Există un impuls real pentru vehiculele cu combustibili alternativi, dar asta nu va rezolva problema iminentă a costurilor. Pe termen scurt, multe companii de transport rutier ar putea fi nevoite pur și simplu să-și taxeze clienții mai mult.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut