Prețurile transportului rutier au crescut în august pentru a șasea lună consecutiv, pe fondul unei inflații fulgerătoare și al potențialei recesii, potrivit celor mai recente date ale indicelui prețurilor TEG. Prețul mediu pe milă pentru vehiculele de transport din Marea Britanie a crescut cu un punct în august, la 117,8 puncte, după ce a dat semne de scădere la jumătatea lunii.

Prețul total pe milă pentru transportul rutier de marfă a crescut continuu de șase luni, după ce a scăzuse semnificativ la începutul anului. În prezent, acesta este cu 12,5% mai mare decât cel mai scăzut preț din acest an, din februarie, conform Indicelui Prețurilor Transportului Rutier, TEG.

Cu toate acestea, în comparație cu august 2021, prețul total pe milă a scăzut de la 123,5 puncte la 123,3 puncte (-0,2%).

Indicele a mai arătat că, după o perioadă similară de creștere a prețurilor, prețul pe milă al vehiculelor de curierat a scăzut pentru prima dată din februarie, companiile reducându-și prețurile pentru a rămâne competitive pe măsură ce recesiunea se profilează și cererea scade.

Prețurile carburanților sunt, de asemenea, în scădere, cauzată de o contracție paralelă a cererii. Costurile cu combustibilul au atins vârful la 191,53 p pentru benzină și 199,07 p pentru motorină la începutul lui iulie, dar acum sunt de 170,12 p pentru benzină și 183,20 p pentru motorină, potrivit Motor Transport.

Raportul notează, de asemenea, că, având în vedere criza continuă a costului vieții și o inflație preconizată de 18% pentru 2023, consumatorii cheltuiesc mai puțin, ceea ce înseamnă că sunt transportate mai puține bunuri. Unii clienți se vor orienta, de asemenea, către furnizorii locali, într-un efort de a reduce costurile, prezice raportul.

Marjele de profit vor deveni mai strânse pentru afacerile de transport rutier, se avertizează în raport, iar avantajul este că aceste presiuni pot duce la inovarea companiilor și eliminarea deșeurilor. „Va fi o ușurare pentru companiile de transport rutier faptul că prețurile combustibililor vor scădea în sfârșit. Dar aceleași forțe care provoacă această scădere scad, de asemenea, cererea pentru transportatori și curieri. Toată lumea se uită către recesiune, însă multe companii sunt bine poziționate și pot profita de ocazie pentru a deveni mai eficiente. Deja au devenit incredibil de rezistente în ultimii ani, trecând prin Brexit, Covid, război și alte provocări. Adaptabilitatea de care au dat dovadă le va ajuta acum”, e de părere Lyall Cresswell, director executiv la Transport Exchange Group și Integra.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut