Guvernul britanic a respins solicitările agențiilor de recrutare din logistică și de retail de a elibera vize de muncă temporare șoferilor de camioane din UE, deși miniștrii sunt dispuși să ia în considerare formarea pentru britanicii care doresc să devină şoferi.

Industria cărnii se pregătește în alt mod să soluționeze deficitul de forță de muncă din sector: folosind mai mulți deţinuţi din penitenciare.

Secretarul pentru comerț, Kwasi Kwarteng, a salutat stimulentele acordate de companii pentru șoferii nou angajați, inclusiv bonusuri și salarii mai mari. Iar un alt membru al guvernului a recunoscut că trebuie făcute mai multe lucruri pentru a accelera formarea şoferilor britanici. „Avem nevoie de mai multă formare“, a spus membrul guvernamental, referindu-se la îngrijorarea industriei conform căreia taxa pentru formare și competențe ar trebui să aibă mai multă flexibilitate pentru a sprijini recrutarea șoferilor de vehicule grele.

Într-o scrisoare către Kwarteng, Agenția comercială britanică de logistică și Federația Britanică a retailerilor au estimat că există o lipsă de aproximativ 90.000 de șoferi de vehicule grele, ceea ce pune o presiune tot mai nesustenabilă asupra comercianților cu amănuntul și a lanțurilor lor de aprovizionare. „Multe companii muncesc din greu pentru transportul mărfurilor la centrele de distribuție și depozite. În unele cazuri, în magazine, acest lucru are impact asupra alegerilor consumatorilor”.

Ei au adăugat că situația s-ar putea agrava odată cu începerea noului an școlar, cu întoarcerea angajaților la muncă și apropierea Crăciunului, când cererea de bunuri crește. British Logistics și BRC au declarat că imigranții din UE pot fi formați ca șoferi britanici de camioane pe termen scurt. Aceștia au mai spus că abilitățile și programele de instruire ale guvernului, inclusiv taxele de formare finanțate de companie, trebuie să sprijine angajarea șoferilor. Tot în scrisoarea către Kwarteng se preciza şi că sectoarele de logistică și de retail nu pot rezista presiunilor inflaționiste pe care le-au experimentat. O companie de logistică mijlocie a investit până acum 1,5 milioane de lire sterline doar pentru a reține șoferii existenți, în timp ce un comerciant cu amănuntul a raportat că din aprilie i-au crescut costurile cu 2,3 milioane de lire sterline din cauza lipsei de șoferi.

Cu toate acestea, guvernul a respins propunerea furnizării de vize temporare pentru șoferii de camioane din UE, declarând: „Poporul britanic a votat pentru a pune capăt liberei circulații și a recâștiga controlul asupra sistemului nostru de imigrație. Angajatorii ar trebui să investească în forța de muncă internă în loc să se bazeze pe cea din străinătate. Am anunțat un pachet de măsuri pentru a ajuta la remedierea deficitului de șoferi HGV, inclusiv planuri de simplificare a procesului pentru noii șoferi de a obține licențe de camion și de a crește numărul de examinări care pot fi efectuate.”

British Logistics și BRC au declarat că 450 de companii intenționează să profite de acest acord.

Între timp, Asociația Furnizorilor Independenți de Carne, care reprezintă măcelarii, abatoarele și procesatorii de carne, va cere săptămâna aceasta Serviciului Penitenciarului din Marea Britanie să acorde prioritate furnizorilor de alimente în cadrul unui plan care să permită deținuților să lucreze în timpul eliberării temporare.

Tony Goodger de la asociație a declarat că membrii din toată țara se confruntă cu lipsuri de forță de muncă și a menționat că sunt 14.000 de posturi vacante în industria de procesare a cărnii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut