Deoarece țara noastră nu are timp să proceseze navele cu exporturi ucrainene, în apropierea Dunării s-a format un blocaj uriaș. Astfel, aproximativ 100 de nave aşteaptă în portul Sulina să treacă prin canal, cea mai convenabilă cale către porturile Dunării din Ucraina, România şi Moldova.

Oleg Solodukhov, fondatorul companiei de consultanță The Charterers, a comentat că România nu avea oameni care să navigheze pe nave prin canal, deoarece nu erau pregătiți pentru creșterea traficului de mărfuri din Ucraina. Chiar proprietarii de marfă spun că românii trec prin canal cu cel mult cinci nave pe zi, adică de câteva ori mai puțin decât este nevoie acum. În câteva săptămâni, timpul de așteptare pentru trecerea prin canal a crescut de la 4 la 7 și acum la 21 de zile.

Pentru a rezolva această problemă, Ucraina, a oferit mai multe opțiuni pentru deblocarea canalului:

– creșterea perioadei de circulație permisă a navelor cu două ore (acum canalul funcționează doar în timpul zilei);
– permiterea trecerii navelor pe timp de noapte în cazul blocajelor de trafic;
– creşterea vitezei maxim admise;
– atragerea de dane suplimentare la inspecția de frontieră în portul Sulina pentru a asigura controlul a cel puțin șase nave simultan (în prezent, vămuirea simultană se efectuează doar la două dane);
– efectuarea de transbordări rutiere în porturile Sulina și Constanța, precum și la mila 61 a fluviului Dunărea (în lipsa capacităților portuare libere ale porturilor).

Ucraina s-a oferit, de asemenea, să mute personal din porturile ucrainene închise împreună cu bărci în România. Dar este puțin probabil ca acest lucru să rezolve problema deficitului de personal, deoarece este nevoie de cel puțin un an pentru a recalifica specialiștii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut