Analiștii de la British Retail Research Center au constatat că peste 17.000 de magazine de vânzare cu amănuntul s-au închis în țară în 2022, scrie Retail Gazette.
Pentru retailerii din Marea Britanie, 2022 a fost cel mai greu an din ultimii cinci, însă participanții la piață cred că nici 2023 nu va fi mai puțin dificil. Anul trecut, în Marea Britanie, 47 de magazine s-au închis zilnic, potrivit unei analize a British Retail Research Center, în timp ce comercianții se luptau să facă față creșterii prețurilor la energie, inflației și costurilor cu personalul. În special, anul trecut, peste 17.000 de magazine s-au închis în toată țara (atât pe străzile centrale ale orașelor, cât și în locuri mai îndepărtate). În 2021, numărul de închideri a fost de aproximativ 11.000 de puncte de vânzare.
Se remarcă faptul că 5.500 de magazine s-au închis pentru că nu mai aveau capacitatea financiară de a continua tranzacționarea, iar peste 11.600 de închideri au fost rezultatul deciziei marilor lanțuri de retail de a reduce costurile.
În acest context, Marea Britanie a pierdut peste 151.000 de locuri de muncă în sectorul comerțului cu amănuntul anul trecut, inclusiv pe piețele online.