Produsele din pește de la cel mai nordic terminal al Norvegiei își găsesc acum drumul spre restul Europei cu trenul printr-un nou serviciu intermodal organizat de Norwegian Blue Water Shipping în colaborare cu CargoNet și Nor-log Thermo, conectând Narvik cu Padborg în Danemarca și de acolo cu alte destinații europene. Soluția economisește aproximativ 40% din timpul de transport pe această rută.

Primul tren al noii linii a sosit în terminalul de transport de mărfuri din Padborg duminică, 5 decembrie. Marfa a fost descărcată și transportată la terminalul Blue Water, care se află lângă terminalul Padborg și este specializat în containere frigorifice. De acolo, containerele au fost distribuite pe continentul european.

Înființarea acestui nou traseu cu produse din pește proaspăt nu este un serviciu unic. Potrivit partenerilor implicați, începând cu ianuarie 2022, va exista un tren săptămânal de la Narvik la Padborg. Mai mult, frecvența trenurilor va crește din nou după câteva luni, Blue Water prevăzând trei trenuri săptămânale în toamna lui 2022. „Din ianuarie, putem oferi sosiri săptămânale de pește proaspăt direct din nordul Norvegiei. Cu sprijinul exportatorilor norvegieni de pește, așteptăm trei sosiri săptămânale până în toamna anului viitor. Atunci când alegem să transportăm pe calea ferată, mai degrabă decât pe rutier, reușim să reducem semnificativ timpul de livrare, iar acest lucru este în mod natural esențial atunci când transportăm pește proaspăt”, a comentat Bent Rasmussen, director de logistică frigorifică la Blue Water.

După ce distribuie produsele din pește în diferite destinații din Danemarca și din afară, Blue Water utilizează recipientele goale și le reîncarcă cu produse alimentare și alte bunuri de consum. Astfel, trenul nu se întoarce în Norvegia gol, ci transportă produse care călătoresc prin Malmo în Suedia și ajung la Oslo în Norvegia. Din Oslo, sunt distribuite în toată Norvegia. Se estimează că trenurile care circulă în ambele sensuri vor elimina aproximativ 4.000 de camioane de pe drumurile norvegiene și vor economisi aproximativ 7.000 de tone de emisii de CO2 pe an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut