Un șofer din Belarus a lucrat într-o companie poloneză pe două dintre propriile carduri digitale de tahograf – unul emis în Belarus şi unul în Rusia. După însumarea timpului de lucru de pe ambele carduri și calcularea încălcărilor, șoferului i-au fost aplicate 23 de amenzi în valoare totală de 9.300 PLN (peste 2.000 de euro). Amenda estimată pentru transportator va fi de 12.000 PLN (2.600 de euro).

De la jumătatea anului trecut, când sancțiunile UE au început să-și facă efectul, Rusia și Belarus au o problemă uriașă cu cardurile de tahograf – şoferii nu pot obține documente noi, deoarece nu există suficiente circuite integrate pentru a le produce.

Marți, 18 aprilie, în Polonia, pe drumul național nr. 2 din Woroniec, agenţii Inspectoratului de Transport Rutier din Lublin au oprit pentru inspecție un autotractor cu cisternă, folosit de un transportator polonez pentru o cursă din România către Belarus. Evaluarea inițială a datelor descărcate de pe tahograf a scos la iveală, potrivit 40ton.net, că şoferul avea două carduri digitale de tahograf emise pe numele său de autoritățile din Belarus și Rusia. Prin urmare, putea să jongleze liber cu cardurile și să încerce să inducă în eroare serviciile de control cu privire la timpul său de lucru. Șoferul, văzând că secretul a fost descifrat de inspectori, a predat și cardul rusesc, care a fost ridicat și anulat.

După însumarea timpului de lucru înregistrat pe ambele carduri, au fost constatate 23 de încălcări. Șoferului i-au fost aplicate amenzi în valoare totală de 9.300 PLN (2.020 EUR), iar împotriva transportatorului vor fi inițiate proceduri administrative, sub rezerva unei amenzi de 12.000 PLN (2.600 EUR). Mai mult, din cauza gravității încălcărilor constatate, antreprenorul riscă să i se retragă licența.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut