Prin utilizarea magnetului şi implicit întreruperea funcţionării tahografului, un şofer turc de camion nu a mai fost nevoit să oprească pentru odihna obligatorie, ci a parcurs dintr-o bucată cei peste 2.300 km dintre Polonia și Turcia. Aceasta a fost concluzia inspectorilor de transport rutier din Rzeszów, care l-au oprit pe şofer și l-au predat poliției.

Șoferul unui camion turc a parcurs peste 2.300 km fără să se odihnească, relatează Foro Transporte Profesional. Potrivit Inspectoratului General al Transporturilor Rutiere din Polonia, bărbatul a înregistrat o pauză fictivă pe aproape jumătate din acest traseu, ceea ce înseamnă că a condus fără oprire un vehicul de 40 t timp de mai mult de 24 de ore.

Din cauza oboselii, șoferul oprit întâmplător luni, 30 ianuarie, lângă Rzeszów, un oraș din sud-estul Poloniei, risca să adoarmă la volan, ceea ce ar fi putut duce la un grav accident.

O patrulă de pe autostradă a oprit pentru un control de rutină camionul care transporta anvelope pentru o companie turcească. Inspectorii au observat imediat că șoferul folosea un magnet care interfera cu tahograful și odometrul vehiculului. Apoi, au aflat că pe ruta din Turcia către Polonia, șoferul nu și-a înregistrat activitatea timp de aproape 1.000 km, conducând mai bine de 2.300 km fără odihna necesară.

Șoferul iresponsabil și-a pierdut permisul de conducere pentru trei luni și a fost amendat. Cazul lui este cercetat de poliție, deoarece folosirea unui magnet se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 5 ani.

Potrivit Foro Transporte Profesional, în România, companiile de transport ai căror șoferi folosesc dispozitive ilegale pentru modificarea datelor înregistrate de tahograf riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Pentru șoferii prinși cu două cartele de tahograf sau cu un card care nu le aparține, penalitățile se ridică la 5.000 de lei. Asta dacă sunt prinși. De multe ori, însă, șoferii se anunță prin stație atunci când sunt puncte de control. În 2021, aproape 120.000 de șoferi profesioniști au fost sancționați, majoritatea pentru nerespectarea timpilor de condus şi odihnă. Peste 660 au fost prinși folosind carduri ale altor șoferi, iar alți 133 aveau dispozitive modificate ilegal. Tot în 2021, inspectorii au prins 22 de șoferi conducând mai mult de 13 ore într-o zi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut