În Suedia, în timpul unui control rutier, într-un camion polonez a fost depistată o tentativă de manipulare a tahografului. În acest caz, transportatorul a trebui să plătească o amendă uriașă, cea mai mare aplicată vreodată în Suedia, potrivit Tidningenproffs.se.

O campanie de controale focusată pe camioane, întinsă pe trei zile, a avut loc în Suedia. Scopul evenimentului, la care au participat inspectori din mai multe regiuni, era de a dezvolta noi metode de lucru în controlul traficului internațional. În ultima zi, un grup de agenți a efectuat verificări la punctul de control Karleby, din orașul Västerås. Pe parcursul operațiunii au fost emise amenzi în valoare totală de 500.000 de coroane suedeze (aproape 42.000 de euro) și au fost aplicate mai multe sancțiuni pentru încălcări. Între acestea, poliția rutieră a evidențiat un caz în special, al unui HGV format dintr-un autotractor al unui transportator polonez și o semiremorcă a unui expeditor danez. Deşi documentele de transport internațional erau în regulă, iar datele tahografului păreau corecte la prima vedere, unul dintre inspectorii de trafic a decis să studieze mai amănunțit. „Există ceva în tahograf pentru care nu găsesc o explicație, așa că am decis să extind verificarea sistemului, deși fișierele tahografului nu au indicat anomalii directe.”

Ulterior, s-a dovedit că intuiția inspectorului a fost corectă, deoarece senzorului de pe cutia de viteze îi lipsea etanșarea cu plumb cu care trebuie sigilat dispozitivul. După verificarea datelor tahografului, s-a dovedit că autotractorul circula de 20 de zile pe drumurile suedeze – pentru fiecare dintre aceste zile s-a perceput o amendă de 20.000 de coroane suedeze (aproape 1.700 de euro). Astfel, compania de transport poloneză trebuia să plătească 400.000 de coroane (aproximativ 33.600 de euro). „Aceasta este cea mai mare amendă acordată vreodată în Suedia în controalele de trafic”, spune inspectorul. Iniţial, un reprezentant al companiei de transport a declarat că amenda va fi achitată, dar mai apoi transportatorul a revenit, spunând că o să contacteze un avocat. Între timp, vehiculul a fost reţinut până la plata amenzii într-o parcare de camioane din Västerås. Ulterior, transportatorul polonez a revenit asupra hotărârii şi a achitat amenda, astfel că şoferul şi-a putut continua cursa către destinația sa finală.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut