Tribunalul din Treviso a hotărât că, pe baza legislației UE, tahograful nu poate fi utilizat pentru a verifica respectarea vitezei, pentru că funcționarea corectă a tahografului, omologarea și calibrarea acestuia, nu au fost demonstrate la controlul rutier.

O decizie legală în favoarea şoferilor profesionişti cu privire la amenzile pentru depășirea vitezei vine de la judecătorul de pace din Treviso. Un șofer de camion care se adresase organului judiciar, a contestat motivul unei sancțiuni impuse de Polstrada pentru încălcarea art.142 alin.11 din Codul Rutier (depășirea limitelor de viteză detectată cu ajutorul unui tahograf) și confirmată prin ordin al Prefectului Treviso.

Deși Prefectura a prezentat procesul-verbal de amendă și documentația anexată, judecătorul a constatat că nu există dovezi suficiente cu privire la răspunderea transportatorului, notează Uomini e Trasporti. Mai precis, funcționarea corectă a tahografului, omologarea și calibrarea acestuia, nu au fost demonstrate la controlul rutier.

Însă, chiar dacă s-ar fi constatat regularitatea acestor elemente, judecătorul a observat că, în temeiul Regulamentului CE nr.165/14, tahograful nu poate fi folosit ca dovadă a depășirii vitezei. De fapt, legislația europeană prevalează față de legile interne ale țărilor UE (deci și ale Italiei) care nu sunt încă conforme. Și, prin urmare, judecătorul le poate anula, așa cum s-a procedat şi în acest caz. Amenda a fost anulată, cheltuielile de judecată fiind suportate de părți.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut