Terminalul intermodal East-West Gate (EWG), situat în Fényeslitke, lângă granița maghiaro-ucraineană, a implicat o investiție privată de peste 40.000 de milioane HUF (97 milioane EUR). Noul terminal intermodal poate gestiona până la un milion de containere de 20” pe an, ceea ce îl face cea mai mare unitate de acest gen de pe continent. Terminalul este capabil să transfere containere între șine largi și standard, precum și între trenuri și camioane.

EWG este, de asemenea, potrivit pentru încărcarea camioanelor rutiere și semiremorcilor convenționale pe șine. Acest lucru va permite transferul unei părţi din traficul de marfă care sosește cu camionul la frontiera UE către căile ferate, în conformitate cu obiectivele climatice ale UE. Macaralele EWG sunt certificate ATEX și ADR, astfel încât pot transporta și materiale speciale, cum ar fi rezervoarele de gaz și de produse chimice.

Noul terminal a fost pregătit și pentru transbordarea produselor agricole ucrainene, adaptându-se la situația de război. Începând cu noiembrie 2022, se preconizează că va putea manipula 800 de tone de cereale și 450 de metri cubi de ulei de floarea-soarelui pe oră, ceea ce îl face cel mai mare nod feroviar pentru exporturile de alimente ale Ucrainei. La ceremonia de deschidere, la terminal a sosit primul tren cu produse agricole ucrainene, un transport organizat de EWG. Un total de 1.146 de tone de grâu, mei și mazăre transportate de Ugrain Trade LLC ajung în 44 de containere de 20” și, după transbordare, sunt transportate în Portul Liber Csepel.

EWG este, de asemenea, primul terminal din Europa care controlează de la distanță macarale folosind tehnologia 5G. Terminalul are o macara uriașă de 41 m lățime și două macarale de 28 m lățime pe șine, precum și o macara de 20 m înălțime pe roţi. Macaralele, furnizate de compania austriacă Künz, vor fi controlate din centrul terminalului în timp real. Sunt echipate cu 20 de camere de înaltă rezoluție care, cu ajutorul 5G, permit persoanelor care le controlează să vadă în timp real ce ar vedea dacă ar lucra din cabina macaralei. Rețeaua privată 5G necesară pentru aceasta a fost construită de Vodafone Ungaria, iar echipamentul de rețea a fost furnizat de Huawei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut