Terminalul, numit Adria Port, va funcționa ca platformă de import-export pentru Ungaria. Investiția totală se ridică la 200 de milioane de euro, din care 45 de milioane de euro cu finanțate prin Planul italian de Recuperare și Rezilienţă. Construcția, potrivit Rail Freight, este planificată să dureze aproximativ doi ani.

Zona se va întinde pe 34 de hectare și va fi dotată cu chei noi pe 650 m. Terminalul va avea și o legătură feroviară cu gara Aquilinia, la 10 km de inima portului. După cum a declarat pentru Trieste.News, Peter Kiss-Parciu, șeful Departamentului pentru Cooperare Economică Transfrontalieră din Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului, acest terminal va oferi Ungariei o deschidere la mare, pe care țara nu o are în prezent direct în granițele sale.

Calea ferată va fi de fapt protagonista noului terminal. Există deja șase până la opt trenuri zilnice între Trieste și Budapesta, număr care va crește odată ce terminalul va fi finalizat. Stația va fi echipată în curând cu patru șine potrivite pentru trenuri de 750 m lungime, care vor putea transporta containere de 40”, precum și megaremorci.

Noul terminal semnalează un nou capitol pentru relația dintre cele două țări. Până acum, Ungaria a preferat să se bazeze mai mult pe portul Koper, din Slovenia. După cum a subliniat Zeno D’Agostino, președintele Autorității Portuare pentru Marea Adriatică de Est, proiectul urma să fie realizat la Koper, dar Trieste a reușit să obțină fondurile și, în consecință, a câștigat terminalul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut