Ungaria vrea să devină hubul european al Drumului Mătăsii, respectiv un hub dedicat transportului terestru și aerian, dar și conectat la mare, în timp ce unele țări occidentale slăbesc relațiile cu China în urma politicii Statelor Unite. Acest lucru este demonstrat de o cercetare realizată de Upply, care urmărește strategiile și investițiile în transport și logistică.

Ungaria a profitat de pandemia de Covid-19 pentru a stimula serviciile feroviare cu China și, în 2020, a crescut volumele cu 3% și cu 7,9% tone-kilometri, comparativ cu anul precedent. În această escaladare a fost ajutată și de saturația terminalului Małaszewicze, între Ucraina și Polonia, propunând ca alternativă cea din Záhony, între Ucraina și Ungaria. În 2022, va intra în funcțiune Terminalul Poarta Est-Vest, care va putea manipula un milion de TEU pe an, cu infrastructură 5G și care va colabora cu compania intermodală kazahă EuroTransit, care gestionează granița dintre Kazahstan și China. Upply, citat  de Trasporto Europa, adaugă că tensiunile recente dintre UE și Belarus ar putea favoriza ruta maghiară.

Cainiao Logistics, brațul logistic al Alibaba, a lansat cinci zboruri săptămânale între Budapesta și Zhengzhou

De asemenea, Budapesta se propune ca hub pentru transportul aerian al Inițiativei Belt and Road. În 2019, cargocity-ul capitalei maghiare a mărit de trei ori și jumătate traficul de mărfuri cu aeroporturile chineze Xi’an Xianyang și Zhengzhou Xinzheng și a dedicat un terminal pentru fluxurile cu Zhengzhou, din ianuarie. Iar politica asta dă deja rezultate: Cainiao Logistics, brațul logistic al Alibaba, a lansat cinci zboruri săptămânale între Budapesta și Zhengzhou și se așteaptă la o creștere a fluxurilor de comerț electronic cu 30% până la sfârșitul lui 2021.

Deși nu are acces la mare, Ungaria dorește, de asemenea, să intre în transportul maritim de containere între Asia și Europa, grație programului China-Europe Land-Sea Express, în principal prin calea ferată dintre Budapesta și capitala sârbă Belgrad (sub construcție datorită împrumuturilor de la Beijing) și canalul maritim dintre Pireu (hub al chinezilor de la Cosco), Rijeka și Trieste. Trenurile bloc pleacă din cele două porturi din Marea Adriatică către capitala Ungariei, care în 2020 a crescut traficul cu 47% și cu 20% în primele patru luni din 2021.

În prezent, China este principalul partener comercial extra-european al Ungariei, care exportă în principal produse din plastic, utilaje și lemn către țara asiatică și importă utilaje și produse chimice. În ceea ce privește investițiile chineze în transporturi, Ungaria este a patra țară beneficiară pentru căile ferate dintre cele 17 + 1 țări (cele din Europa de Est și din Balcani).

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut