De la jumătatea lunii august, vor intra în vigoare modificări semnificative în domeniul amenzilor rutiere, care ar putea avea un impact grav asupra sectorului transporturilor și nu numai. Deşi scopul modificărilor este de a promova un comportament care respectă legea, transportatorii se arată îngrijoraţi. Din cauza amenzilor mai mari, legiuitorul a majorat și amenzile maxime care pot fi aplicate în cadrul unei singure proceduri. Aceasta a crescut la aproape 3,5 milioane HUF (aproape 8.800 de euro) pentru companii și la 1.248.000 HUF (3.135 de euro) pentru șoferi, ceea ce ar putea fi o povară financiară serioasă în special pentru transportatorii mai mici.

Guvernul maghiar a publicat modificarea planificată a amenzilor pentru consultarea socială, iar asociaţiile transportatorilor au considerat în unanimitate că un comportament care respectă legea poate fi promovat prin îmbunătățirea eficienței controlului, nu neapărat prin creșterea amenzilor. În ultimul an, amenzile aplicabile în sectorul transporturilor au crescut în două etape, astfel încât o singură contravenție poate duce la falimentul imediat al companiilor. În plus, amenzile mari fac profesia de şofer mai puţin atractivă pentru tineri, ceea ce va agrava deficitul de forță de muncă deja existent. În ciuda argumentelor profesionale invocate în aviz, Asociația Transportatorilor Maghiari MKFE, anunţă că amenzile pentru neplata taxei de drum, depășirea vitezei și condusul fără centură de siguranță vor crește cu 20% din 16 august 2024.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut