Rețeaua de taxare electronică HU-GO era de 6.500 km în urmă cu 10 ani, la 1 iulie 2013, când a fost introdusă, iar în prezent depășește 7.300 km. Potrivit statisticilor oficiale, statul a câștigat aproximativ 2.500 de miliarde HUF (circa 6,7 miliarde de euro) în venituri din taxele rutiere în zece ani. Anul trecut, 430.000 de vehicule au plătit 355 miliarde HUF (aproape 952 de milioane de euro) pentru utilizarea drumului, în vreme ce, în urmă cu zece ani, acest raport era de 380.000 de vehicule și 163 de miliarde HUF (437 milioane EUR). Majoritatea camioanelor străine sunt din România, Polonia, Bulgaria, Slovacia și Germania – fără vreo schimbare semnificativă. În același timp, proporția transportatorilor turci s-a dublat, iar din România provin 1,5 ori mai mulți decât acum zece ani.

La 1 iulie 2013, Ungaria a introdus sistemul electronic de taxare: vehiculele mai grele de 3,5 t plătesc utilizarea autostrăzilor, a drumurilor primare și secundare și a altor tronsoane de drum, în funcție de distanţa parcursă și de poluare.

Camioanele preferă autostrăzile, care sunt şi mai scumpe – acestea sunt folosite de două ori și jumătate mai mult decât drumurile principale, potrivit Infostart. Secțiunea cea mai aglomerată este cea cuprinsă între Km 30 și 36 pe Şoseaua de centură M0 (ramificația M5 și M4), în timp ce M1 este ruta cea mai aglomerată pe toată lungimea sa – lucru neschimbat de ani de zile.

În zece ani, aproape toți transportatorii au trecut la utilizarea unității de bord (OBU): în timp ce la început cota nici măcar nu ajungea la 40%, astăzi este de peste 96%. Nu s-a produs practic nicio modificare a numărului de vehicule maghiare: în primul an complet (2014) și anul trecut, aproape același număr de camioane, în jur de 106.000, au folosit drumurile.

Majoritatea camioanelor străine sunt din România, Polonia, Bulgaria, Slovacia și Germania – nici în acest sens nu există nicio schimbare semnificativă. În același timp, proporția transportatorilor turci s-a dublat, iar din România provin 1,5 ori mai mulți decât acum zece ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut