Hungrail, asociația feroviară maghiară, prevede o creștere cu 25-30% a tarifelor de transport feroviar de marfă și o schimbare modală pentru anul viitor din cauza scumpirii energiei. Astfel că asociația cere guvernului maghiar să intervină, arată railfreight.com.

Hungrail intenționează să solicite Ministerului Inovării și Tehnologiei din Ungaria „decizii imediate pentru compensarea prețurilor la energia de remorcare planificate pentru 2022. Fără intervenția statului, și mai mult trafic s-ar putea transfera pe șosea, cu efecte negative asupra mediului”, spune organizația. Aceasta avertizează că unitățile de transport feroviar de marfă se pot pregăti pentru o creștere de circa 300% a prețului energiei de tracțiune din ianuarie 2022, fără intervenția imediată a guvernului. „Conform informațiilor MÁV Zrt (compania națională de căi ferate), aproape 19 miliarde HUF (51,8 milioane de euro) în costuri suplimentare ar putea afecta jucătorii din piață în 2022, ceea ce, pe baza feedback-ului primit de la companiile membre, i-ar putea obliga să crească tarifele de transport cu până la 25-30%.”

Creșterea prețurilor preocupă și companiile feroviare din alte state care au explicat impactul pe care criza energetică l-a avut asupra lor până acum. Concluzia este aceea că prețurile cresc vertiginos, iar în funcție de tipul de marfă și de modalitatea de cumpărare a energiei, impactul se va face simțit, chiar dacă în proporţii diferite.

Potrivit lui Hans-Willem Vroon (grupul olandez RailGood), acesta este şi un efect secundar al tranziției către un mod de transport mai durabil. „E costisitoare trecerea de la mijloacele tradiționale de producere a energiei, la altele, cum ar fi  energia nucleară. Sursele ecologice necesită bani, iar transportul va deveni inevitabil mai scump. Nu putem cumpăra cei mai ieftini combustibili și să fim durabili în același timp”, a conchis el.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare