În timp ce situația de la granița polono-ucraineană a rămas practic neschimbată, cu majoritatea trecerilor blocate și mii de camioane în așteptare, transportatorii maghiari au demarat din 11 decembrie un protest în orașul Zajonjo, la granița cu Ucraina, împotriva extinderii scutirii de la autorizațiile de transport internațional decisă de UE în favoarea ucrainenilor, anunţă Tivadar Arvai, purtător de cuvânt al asociației transportatorilor maghiari MKFE. Tot din 11 decembrie, şi Uniunea Transportatorilor Slovaci a închis punctul de trecere a frontierei Germania-Ungaria Superioară și blochează în prezent intrarea camioanelor ucrainene în Slovacia. Odată cu restricția pe termen nedeterminat, aceștia protestează împotriva faptului că UE a facilitat intrarea camioanelor ucrainene în statele membre.

Potrivit Infostart.hu, asociaţia slovacă a anunțat că a luat decizia pe baza unei evaluări a ultimelor informații și a impactului acestora asupra pieței slovace a transportului rutier. Nu va fi permisă intrarea camioanelor din partea ucraineană pe o perioadă nedeterminată. Totodată, traficul de marfă la ieșire nu este obstrucționat, iar traficul de pasageri poate continua și nestingherit, în ambele sensuri.

Transportatorii slovaci sunt îngrijorați de concurența ieftină din Ucraina și au formulat mai multe cereri. Ei consideră că, dacă vor fi ignorate de UE, s-ar putea ajunge la prăbușirea transportului rutier de marfă în Slovacia.

Uniunea Transportatorilor Slovaci închisese deja parțial trecerea frontierei traficului de mărfuri în timpul protestului organizat între 1 și 4 decembrie.

Asociaţia maghiară MKFE atrage la rândul său atenţia că, în urma extinderii decise de UE și sub pretextul livrărilor umanitare necesare, numărul transportatorilor ucraineni pe drumurile maghiare ar fi crescut cu 40%, în timp ce numărul camioanelor locale ar fi scăzut cu 4%. Potrivit lui Tivadar Arvai, câteva sute de antreprenori maghiari sunt în pragul falimentului, iar comportamentul UE distruge sectorul logistic al statelor membre, motiv pentru care MKFE a decis să se alăture protestului transportatorilor polonezi.

Situația rămâne așadar foarte tensionată și, în așteptarea intervenției directe de la Bruxelles, Ucraina a început să-și încarce camioanele în trenuri dedicate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut