Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnaleazã faptul cã, prin Hotãrârea CNSU nr.111/06.12.2021 și Hotãrârea CNSU nr. 113/10.12.2021, Comitetul Național pentru Situații de Urgențã distruge industria de transport rutier prin carantinarea șoferilor profesioniști care sosesc în țarã dacã nu prezintã dovada vaccinãrii, trecerii prin boalã și rezultatul negativ al unui test RT-PCR.  

Deși UNTRR a transmis Departamentului pentru Situații de Urgențã (DSU) în nenumãrate rânduri cã șoferii profesioniști își efectueazã activitatea în cabinã și sunt mai izolați decât orice altã categorie socialã, DSU a comunicat cã ”exceptarea de la mãsura carantinei se realizeazã în funcție de riscul epidemiologic al fiecãrei persoane raportat la vaccinare, testare sau trecere prin boalã, pentru toate categoriile de persoane, fãrã a se face distincție în funcție de apartenența sau nu la o anumitã categorie profesionalã, evitându-se astfel, discriminarea anumitor categorii în favoarea altora”. Contrar rãspunsului DSU, prin introducerea în Hotãrârea nr.113/10.12.2021 a excepțiilor de la mãsura carantinei a piloților de aeronave și a mecanicilor de locomotivã, șoferii profesioniști sunt discriminați fațã de alte categorii.

”DSU se comportã cu industria de transport rutier cu ostilitate, singura industrie care plãtește pentru incapacitatea autoritãților de a gestiona valul 4 și de a-și asuma numãrul mare de infectãri zilnice, numãrul mare al persoanelor decedate și numãrul mare de persoane infectate internate la ATI”, se arată în comunicatul UNTRR.

Anul trecut, CE a implementat culoarele verzi și a îndemnat statele membre UE sã renunțe la restricțiile de cãlãtorie și carantina obligatorie a lucrãtorilor din sectorul transporturilor. Astfel, lucrãtorii din transporturile rutiere nu ar trebui sã fie împiedicați sã treacã o frontierã internã pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor. Șoferii profesioniști sunt lucrãtori esențiali și s-au aflat în linia întâi încã de la începutul pandemiei, livrând bunurile necesare pentru consumul și sãnãtatea populației.

În prezent, niciun stat membru UE nu condiționeazã accesul pe teritoriul sãu național pentru șoferii profesioniști prin prezentarea dovezii vaccinãrii, trecerii prin boalã sau a unui test negativ.

UNTRR solicitã autoritãților române reintroducerea excepțiilor de la mãsura carantinei sau prezentãrii rezultatului negativ al unui test RT-PCR sau prezentãrii dovezii vindecãrii dupã infecție pentru:

– conducãtorii autovehiculelor de transport marfã cu MTMA de peste 2,4 t, precum și conducãtorii autovehiculelor  pentru transport persoane care   au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducãtorului;

– conducãtorii auto care se deplaseazã în interesul desfãșurãrii profesiei din statul de rezidențã al acestora într-un alt stat membru UE sau dintr-un  alt stat al UE în statul de rezidențã, indiferent dacã deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut