Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită intervenția ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, împotriva Austriei, în cadrul Consiliului Miniștrilor de Transport UE din 1 iunie 2023, pentru a determina Comisia Europeană să declanșeze procedura de infringement privind restricționarea liberei circulații a camioanelor în Tirol.

În ultimul deceniu, transportatorii din România și celelalte state UE s-au confruntat cu provocări serioase la tranzitarea Austriei din cauza restricțiilor de trafic din Tirol și a unei politici active de transfer modal.

Austria a restricţionat libera circulație a camioanelor, aplicând un set de măsuri de descurajare a tranzitului rutier de mărfuri:

− restricția de circulație sectorială potrivit căreia anumite grupuri de mărfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutieră prin Tirol;

− restricții cantitative asupra numărului de vehicule grele permise pe axa Nord-Sud a autostrăzii A12;

− restricții de conducere pe timpul nopții sau limitarea folosirii vehiculelor grele de marfă aparținând anumitor clase Euro.

De-a lungul anilor, Austria a înăsprit aceste măsuri împovărătoare pentru operatorii români și europeni. Totodată, eforturile considerabile de a crește oferta de transport feroviar de marfă și capacitatea de transport combinat s-au dovedit insuficiente pentru a atenua provocările create de multiplele restricții de circulație austriece, afectând funcționarea lanțurilor de aprovizionare în cadrul UE.

Comisia Europeană întârzie să acționeze în ciuda numeroasele solicitări ale industriei transporturilor rutiere. UNTRR, alături de BGL (Germania), IRU și asociații din Austria, Franța, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Cehă și Polonia, au transmis numeroase scrisori Comisiei Europene privind restricțiile de circulație a camioanelor din Tirol, care sunt contrare legislației europene, solicitând în mod repetat deschiderea procedurilor de încălcare a dreptului comunitar (infringement) împotriva Austriei. În ciuda presiunilor, CE nu a luat nicio măsură împotriva Austriei pentru a opri obstacolele la libera circulație a mărfurilor pe această importantă rută de legătură transalpină. Recent, guvernul italian a crescut presiunea asupra CE și solicită în mod activ acțiuni legale împotriva Austriei la următorul Consiliu UE al Miniștrilor de Transport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut