UNTRR îi solicită premierului, Florin Cîțu, ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, ministrului interimar al Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu și secretarului de Stat în MAI, Șeful DSU, Raed Arafat, clarificarea Hotărârii CNSU nr.77/30 septembrie 2021 prin introducerea prevederilor articolului 4, literele b și c, din Hotărârea CNSU nr. 28 din 14 mai 2021. Asociaţia patronală reaminteşte că Hotărârea CNSU nr.43/1 iulie 2021 a modificat Hotărârea CNSU nr.28/14 mai 2021, prin eliminarea art. 4, pct b. și c., ceea ce a condus la perturbarea activității.

Având în vedere că șoferii de camioane își efectuează activitatea și odihna în cabină și sunt mai izolați decât orice altă categorie socială, UNTRR solicită reintroducerea în Hotărârea CNSU nr.77/30.09.2021 a excepțiilor de la măsura carantinei pentru:

– conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mare de 2,4 t, precum și conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului

– conducătorii auto, care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un alt stat membru al UE sau dintr-un alt stat al UE în statul. de rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu

Șoferii profesioniști sunt exceptați în toate țările UE și non-UE de la măsurile de carantinare, având în vedere că stau singuri în cabină peste 90% din timp. Aceștia au fost în prima linie de la începutul pandemiei, livrând alimentele și medicamentele necesare pentru populație

De exemplu, începând cu data de 03.10.2021,  Germania a inclus România în lista zonelor cu risc epidemiologic ridicat (zone de risc, cu incidență ridicată). În acest sens, cetățenii români au obligația de a se înregistra online și vor intra în autoizolare dacă nu pot prezenta dovada testării, vaccinării sau vindecării de virusul SARS-CoV-2. Cu toate acestea, transportatorii rutieri sunt exceptați de la obligațiile de înregistrare a intrării și de autoizolare.

Măsurile adoptate de statul român prin Hotărârea CNSU nr. 43/1 iulie 2021 sunt posibile generatoare de abateri, iar traficul de camioane se va muta în Serbia sau Ungaria, cu implicații majore asupra bugetului de stat.

Hotărârea CNSU nr. 77 din 30 septembrie 2021 introduce o prevedere destul de neclară – „conducătorii auto se exceptează de la măsura carantinei dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în ţară, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional” – ceea ce ar putea duce la o aplicare eronată și neuniformă a legislației din partea autorităților de control de la frontiere.

În acest sens, UNTRR solicită autorităților române emiterea unei noi hotărâri în care să fie reintroduse prevederile art. 4, pct. b. și c. din Hotărârea CNSU nr. 28 din 14 mai 2021.

 

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut