Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este deosebit de îngrijorată de situația de la punctele de trecere a frontierei dintre România și Ungaria în care se înregistrează, constant, timpi de așteptare foarte mari pentru șoferii profesioniști, fapt care afectează și perturbă serios operațiunile internaționale ale transportatorilor români.
Ca urmare a implementării unei noi aplicații la controlul de frontieră de către autoritățile de frontieră maghiare şi a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieșire din țară, în anumite zile ale săptămânii în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borș, Petea, se formează cozi de 14 km, iar timpii de așteptare sunt de 12 ore și mai mult. Situația este similară și la Calafat și Giurgiu, unde se înregistrează timpi ridicați de așteptare pe arterele de circulație destinate traficului de autocamioane.
UNTRR consideră că, prin apartenența României la UE, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minimum, chiar dacă România nu e încă parte a spațiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungați de așteptare la punctele de trecere a frontierei. „Tragem un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părții ungare, care nu fac decât să coboare România pe lista opțiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria, unde volumul investițiilor străine directe anual este de 2-4 ori mai mare decât în România. În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiții străine directe, în timp ce România, o țară de două ori mai mare și cu populație dublă, a reușit să atragă 54,4 miliarde de euro investiții străine directe. Raportat pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulți bani în aceeași perioadă”, se arată în comunicatul UNTRR.
„Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie. România a fost primită la masa UE, dar asta nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele UE sunt precum o națională sportivă într-o competiție europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc.”
UNTRR solicită autorităților române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spațiul Schengen, pentru a nu mai penaliza economia prin aceste blocaje care au devenit o regulă. Timpii de așteptare pentru vehiculele comerciale sunt monitorizați distinct de traficul autoturismelor prin www.politiadefrontiera.ro și www.sixfold.com.

Mai jos se pot regăsi câteva imagini video și timpii de așteptare din 8 decembrie 2021, o zi de lucru obișnuită, care nu a fost precedată de zile cu restricții de circulație astfel încât să se justifice cozile mari de camioane.

Video cozi camioane la frontiere:

08.12.2021 – Coadă de camioane pe 14 km pe sensul de ieșire din România la Nădlac – https://youtu.be/HZALXlaEDRw

08.12.2021 – Coadă de 3,4 km la Borş https://youtu.be/pyMGTXi9VNc.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut