Şi anul acesta, transportul rutier european de marfă va rămâne sub presiunea consecințelor războiului din Ucraina, care a provocat deja o creștere semnificativă a costurilor. Potrivit studiilor Upply, acest fenomen ar putea continua și în următoarele luni, mai ales în primul trimestru al anului, în contextul unei probabile recesiuni economice.

Primul element de cost, combustibilul, va menține volatilitatea prețurilor instaurată în 2022, iar supraviețuirea multor companii de transport rutier de marfă va continua să depindă de sprijinul guvernelor naționale – pe care spaniolii și polonezii îl au deja garantat. Însă, pe lângă prețul motorinei, îngrijorătoare este şi posibila lipsă a acestuia, ca urmare a embargoului complet asupra importurilor din Rusia.

Războiul din Ucraina atrage şi alte consecințe care influenţează activitatea companiilor de transport, precum reducerea a volumelor disponibile. Contractarea acestora este în strânsă legătură cu tendința economică descendentă și cu lipsa șoferilor generată de obligativitatea întoarcerii şi înrolării ucrainenilor. Acest fenomen afectează în principal transportatorii din Est, şi mai ales pe cei din Polonia.

Anul acesta, şi tranziția ecologică va afecta transportul rutier european de marfă, ca urmare a investițiilor mai mari pe care le presupune, remarcă Upply. În unele cazuri, cheltuielile suplimentare sunt voluntare, dar în altele sunt impuse de reglementări noi, precum cele din Germania care interzic din februarie 2023 accesul vehiculelor diesel până la Euro 4 în anumite zone urbane.

Şi tarifele de transport rutier vor depinde de performanța economiei. Dacă economiile europene îşi vor recăpăta suflul, tarifele vor crește pentru că cererea va depăși oferta și va dura mult timp pentru a crește capacitatea de transport. Acest lucru va aduce perspective bune pentru transportatorii și șoferii acestora, dar va alimenta inflația, subliniază Upply.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare