În primele şase luni, aproape toate cele 20 de porturi de top din lume au înregistrat o creștere a activității lor în sectorul containerelor. Singurele excepții, potrivit Upply, sunt Hong Kong și Xiamen.
Porturile chineze domină scena mondială cu 4 din primele 5 locuri în clasament. Cu toate acestea, Hong Kong plătește pentru performanța sa slabă ieşind din top 10, în favoarea portului Kelang.
După un 2023 sumbru, porturile americane au cunoscut o revenire impresionantă de la începutul lui 2024, determinată de cererea puternică din partea consumatorilor americani. Combinând rezultatele din Los Angeles cu cele din Long Beach, reiese o creștere de 14,7% pentru principalul port american. Cu un total de 9.023.117 TEU, el ocupă locul 9 în lume.
Europa este încă prezentă în Top 20 prin porturile Rotterdam și Anvers-Bruges. Ambele au revenit la creștere, dar insuficient pentru a compensa scăderea de 7% înregistrată în 2023.
Rezultatele porturilor europene pentru prima jumătate a anului arată în general o creștere mai moderată decât a omologilor chinezi sau americani. Acesta este în special cazul primilor trei, Hamburg înregistrând chiar și un ușor declin. Celelalte două porturi din Europa de Nord, Bremen/Bremerhaven și Le Havre, pe de altă parte, au înregistrat o creștere de două cifre.
Pe coasta Mediteranei, porturile spaniole Valencia și Barcelona se remarcă și prin creșterea puternică, profitând în special de devierea navelor de containere prin Capul Bunei Speranțe. Portul italian Gioia Tauro se află și el pe o traiectorie bună. Portul Pireu, dimpotrivă, a suferit de paralizia traficului prin Canalul Suez: traficul acestuia a scăzut cu aproape 13%. Portul Marsilia-Fos rămâne departe de Top 10, dar este mulțumit cu o creștere de 7% în prima jumătate a anului (719.000 de containere).