Se pare că Ahold Delhaize este în negocieri de preluare cu Albertsons, unul dintre cele mai mari grupuri de supermarketuri din Statele Unite.

După ce două avioane Albertson au fost văzute pe aeroportul Bedford, lângă baza americană Ahold Delhaize din Massachusetts, au apărut primele zvonuri că Ahold Delhaize ar fi în discuții cu Albertsons, al zecelea cel mai mare retailer din SUA. Acest lucru a fost raportat pentru prima dată de Seeking Alpha.

S-ar putea să nu fie o simplă speculaţie, ci un pas adevărat, mai ales că Albertsons se află într-o situație dificilă: lanțul de supermarketuri a fost nevoit să promită investitorilor că își va revizui portofoliul strategic. Potrivit Retail Detail, acesta se regăsește în principal în partea de vest a SUA şi cuprinde 2.300 de magazine (inclusiv lanțurile Safeway și Jewel-Osco).

După pandemie, creșterea Albertsons s-a oprit, iar magazinele grupului au acum nevoie de actualizare. Iar membrul consiliului de administrație Jay Schottenstein, fondatorul American Eagle, a demisionat de curând, chiar înainte de adunarea generală anuală.

Pentru Ahold Delhaize, achiziția ar avea sens: grupul este deosebit de puternic în estul SUA și caută de ani de zile să se extindă pe piața americană. Încă din 2018, CEO-ul Frans Muller a consemnat că a văzut potențial de consolidare pe piață. Odată cu adăugarea Albertsons, Ahold Delhaize ar deveni jucător național.

Cu toate acestea, nu e nimic sigur cu privire la o preluare completă, în cazul în care s-ar ajunge la un acord. Poate că Albertsons dorește să vândă doar părți din afacerea sa sau formate separate. Pentru a evita să devină prea dominantă în unele state, în special în Virginia, Ahold Delhaize ar putea fi nevoită, de asemenea, să cedeze unele dintre magazinele sale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut