Introducerea sistemul de dozare a traficului greu de-a lungul axei Brenner de către guvernul austriac şi în 2022, justificată iniţial de noul record de trafic, respectiv de cele 2,26 milioane de camioane în 11 luni, acum are un nou argument. Autoritățile austriece locale au investigat ce procent de camioane trebuie să treacă efectiv prin Pasul Brenner, neavând o altă soluţie, și ce procent o face pur și simplu ca o modalitate de economisire de costuri, în ciuda kilometrilor în plus parcurşi.

Guvernul austriac al Tirolului a comandat un sondaj de stat, plecând de la statisticile din 2019, şi a dovedit că doar 40% dintre camioanele care călătoresc în Italia prin Brenner fac asta pentru că pe aici parcurg cel mai scurt traseu posibil. Restul de 60% ar putea alege o rută mai scurtă peste alte granițe. Dintre aceștia, o treime ar economisi cel puțin 60 de kilometri, iar o cincime chiar 120 de kilometri.

Însă economia de kilometri s-ar face pe traseele mult mai scumpe prin Elveția, inclusiv tunelul montan Gotthard. Aici e foarte clară comparația: conform estimărilor, până la 97% dintre camioanele care trec prin Gotthard parcurg cel mai scurt traseu posibil, exact cum ar trebui să fie şi prin Brenner.

Din punctul tirolezilor de vedere, concluzia este simplă – traversarea regiunii lor este cu siguranță prea ieftină și prea facilă în raport cu rutele oferite de elvețieni. De aceea, următorul pas poate fi introducerea de restricții suplimentare și costuri chiar mai mari pentru a ajunge mai aproape de nivelul elvețian și a distribui traficul mai uniform. Este posibil ca acesta să ia, după cum am amintit aici, forma unor permise rezervate şi plătite pentru anumite ore.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare