Traficul feroviar de mărfuri din ce în ce mai înfloritor între Europa și China, care implică vastul continent rus, pe lângă faptul că afectează organizarea logistică a transporturilor, stimulează și inovația tehnologică. Pentru a exploata în mod profitabil și competitiv un traseu feroviar atât de lung și complex, este necesar să se optimizeze încărcăturile pentru a avea trenuri compuse rapid și robust. Companiile feroviare și de logistică și-au dat seama că vagoanele cu containere tradiționale nu par să facă față noii provocări în transportul transcontinental. Acesta este motivul pentru care au apărut pe piaţă unele soluții inovatoare.

O soluţie e cea propusă de Sinara-Transport Machines, una dintre cele mai mari companii de inginerie din Rusia care a dezvoltat un nou vagon în acord cu Federal Freight Company (fostă Rzd), un gigant cu o flotă de 200.000 de vagoane de marfă. Noul vagon, specific pentru transportul de containere, poate fi expediat pe tot continentul rus la aceeași viteză ca un tren de călători, cu o limită de 140 km/h, un record pentru serviciile comerciale.

Distins prin abrevierea de tip 13-6704, acesta are o pereche de cărucioare cu trei axe cu capacitate mare, care pot transporta două containere de 40”. Primele teste vor fi efectuate la 120 km/h pe circuitul Shcherbinka, iar apoi la 140 km/h pe o secțiune a căii ferate rusești din sudul Europei. Certificarea noului vagon este așteptată până la sfârșitul lui 2021. Scopul căilor ferate ruse este de a reduce timpul de tranzit între China și Europa la șapte zile.

O altă noutate este vagonul propus de United Wagon Company, lider rus și unul dintre cei mai mari producători de vagoane de marfă din lume. Este un vagon container de mare capacitate care se distinge prin abrevierea de tip 13-6724. Deja certificate, o mie de unități au fost comandate de compania de transport și logistică Laude active, cu trenuri intermodale între Polonia și Ucraina, Rusia și Moldova. Într-o fișă informativă, producătorul Uwc declară că vagonul rusesc cu ecartament larg (1.520 mm) are o lungime de încărcare de 46” și o capacitate de 80 de tone, făcându-l potrivit pentru transportul transfrontalier de containere non-standard de 23”, cu greutate brută de până la 40 t. Creșterea volumului și a capacității de încărcare în comparație cu utilizarea containerelor standard de 20” oferă avantaje economice, cu capacitatea de a transporta 13 paleți de 800×1.200 mm (în loc de 11) sau până la 10 paleți standard 1.000×1.200 mm, comparativ cu opt într-un container clasic.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut